Endnu en i rækken.

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Anonym
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. aug 2008, 12:28

Endnu en i rækken.

Indlæg af Anonym »

Hej Alle.

Jeg er en mand på 24 år.

Har været igennem en hård måned.. Gået til diverse undersøgelser - fået diverse podninger etc - men man kunne ikke finde ud af, hvad jeg fejelede.. nu ved man det så - Jeg har herpes. Derfor har jeg oprettet mig herinde i håb om at få hjælp - og ikke mindst hjælpe andre.

Har læst lidt omkring her på siden - og har et par spørgsmål som jeg håber et par venlige sjæle vil besvare bedst muligt :)

(Jeg har læst statistikken for det) Men hvor tit får I udbrud? Og er de slemme? Mit var meget slemt.. jeg måtte nærmest sætte mig ned på knæ og lade vandet løbe når jeg skulle lade vandet.. vågnede desuden et utal af gange om natten grundet meget kraftig kløe..desuden havde jeg et par jag/ubehag i urinrøret... Så et andet delspørgsmål er vel, om det 1. udbrud altid er det værste?

Jeg har ikke modtaget nogen medicin overhovedet iogmed det blev opdaget så sent.. så måske j vil opleve færre udbrud igogmed min krop måske har dannet antistoffer? har dog stadig en lille kløen.. er vel ikke noget skal leve med for evigt? :-(

Jeg håber vi kan diskutere lidt frem og tilbage - og er der nogle der har spørgsmål til mit udbrud eller andet må I endelig skrive... hjælper gerne :)

Gæst

Re: Endnu en i rækken.

Indlæg af Gæst »

Hej med dig :o)

Jeg fik herpes i Januar og de første 10 uger var et helvede. Det første udbrud jeg fik var meget ubehageligt. Gjorde meget ondt - og det løb i nervebanerne, så det kunne mærkes ned i benene. I øvrigt gik det også ind og påvirkede nerverne når jeg skulle tisse - kunne bare ikke tisse, selvom jeg i princippet var ved at tisse i bukserne - kunne bruge halve timer på toiletet og bare vente og vente - meget irriterende.
Alt dette var kun ved 1. udbrud.

De kommende udbrud (vel at mærke konstante de først 10 uger), var meget mindre og gjorde slet ikke ondt på samme måde. Gik ikke i benene, og var kun små udbrud. Mine udbrud var ikke voldsomme med hver gang den ene forsvandt kom et nyt.
Det var de første ca. 10 uger.

Så begyndte jeg at tage 1 multivitaminpille og 4 Protabs, og efter de begyndte at virke ca. 3 uger, og jeg vel at mærke havde ændret min livstil (ingen druk, sund mad), gik antallet af udbrud ned til ca. hver 3. uge. Nu er de nede på ca. hver 4 uge - så det går fremad. Det er igen meget små udbrud og hvis jeg behandler dem er de væk efter ca. 4 dage. Ubehandlet går der nogle dage ekstra.

Det var lidt af min historie. Konklussionen må være at specielt ændring af kosten og de ekstra vitaminer hjælper helt ufatteligt! Jeg drikker så også Aloe Vera, hvilket også har hjulpet en del :o)

Men spørg endelig hvis der er mere du vil vide :o)
Jo, din krop danner jo flere og flere antistoffer jo mindre du behandler det. Men det siges at antallet af udbrud først for alvor bliver mindre efter det første år - skal jeg jo ikke kunne sige endnu, da jeg først fik det i Januar :o) Men satser da meget på at det er rigtig ;o)

Gæst

Re: Endnu en i rækken.

Indlæg af Gæst »

Glemte lige; I øvrigt er jeg en kvinde på 21, hvis det er noget du vil vide :o)

Anonym
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. aug 2008, 12:28

Re: Endnu en i rækken.

Indlæg af Anonym »

Hej pige på 21 år ;-)

Tak for dit svar - det sætter jeg stor pris på! :)
Der er gået nogle uger her nu.. omkring 6 uger.. man fandt først ud af, hvad det var for en uge til to siden.. Men tror du/I ikke at det er en god ide at lade kroppen danne antistoffer?

Bedømt ud fra forummet her ser det ud til det er ønsketænkning jeg ikke får udbrud igen :( Har ellers hørt fra min læge at man nødvendigvis ikke får udbrud igen, hvis man lader kroppen gøre arbejdet?

Omvendt vil jeg bare ikke gå flere uger med smerter igen næste gang - så har en recpet liggende på zovir-tabletter.. men er der midler der er bedre at bruge efter jeres mening? Og hvis man bruger piller til at tage sine udbrud får man så ikke flere eftersom man ikke danner antistoffer?

Jeg oplevede primært følelsesløshed og kraftig kløe... derudover tissede jeg glaskår i starten af perioden... Jeg har faktisk stadig lidt følelsesløsed i venstre fod - men det aftager vel? Håber bestemt ikke det er noget man skal leve med...

Mange tak for hjælpen med protabs.. dem vil jeg købe med det samme i Matas :)

Gæst

Re: Endnu en i rækken.

Indlæg af Gæst »

Min erfaring er, at udbrudene falder i hyppighed efter en tid. Har selv snart haft det i 2 år, og været meget plaget. Nu, hvor jeg så har haft skidtet i næsten 2 år, kan jeg mærke en ændring..... endelig!
Jeg har forsøgt med piller ved udbrud, men også en periode fået forebyggende behandling. Jeg valgte til sidst at droppe den forebyggende behandling, fik et par udbrud, hvor jeg så tog en pillekur, og dernæst har jeg haft et par udbrud, hvor jeg er sprunget pillerne over. Disse udbrud har så været af længere varighed og kraftigere styrke, men jeg tror på, jeg dermed har dannet flere antistoffer, og derfor nu oplevet en tydelig bedring. Desuden forsøger jeg at leve sundt og undgå nødder og de fleste af de andre fødevare, som man kan læse skulle provokere herpes til at komme i udbrud.
Desuden spiser jeg Omnimin, men den største ændring har jeg kunnet mærke efter jeg begyndte at tage jerntilskud. Min blodprocent har altid ligget lavt, og jeg læste andetsteds om, at jern kunne have en god effekt. Det må jeg konstatere har haft en rigtig god virkning for mig.

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Endnu en i rækken.

Indlæg af Arenze86 »

Hej mand på 24 ;o) (det er mig pige på 21 igen, har bare oprettet en profil nu)

Hvis du ikke har en kæreste der venter utålmodig hver gang du har udbrud, på at det er ovre, så kan du lige så godt lade være med at behandle og danne de ekstra antistoffer, hvis du spørger mig :-)

Hvis jeg endelig behandler mit tager jeg ikke nødvendigvis pillerne. Zovir cremen kan også bruges. Jeg gør det ikke nødvendigvis hver 4. time eller hvad det nu er man skal, men bare når jeg har mulighed for det, og det virker altså også fint. Cremen kan i øvrigt også kombineres med pillerne, hvis man vil det.

Jo, følelsesløsheden forsvinder :o)

I øvrigt, så lad vær' med at ha' recepten liggende - gå ned og hent pillerne med det samme! Hvis du får et udbrud, skal du tage dem hurtigt muligt, så det er bedre at have dem liggende :o)

Min læge sagde også den klassiske med at måske får man aldrig et udbrud igen, men så heldig var jeg heller ikke. I øvrigt; om du får det igen eller ej, så kan du altid smitte med det, så man skal stadig passe på.

Håber du har det bedre efterhånden :o)

Det 1. udbrud er som regel altid det værste.
Senest rettet af Arenze86 29. aug 2008, 21:42, rettet i alt 2 gange.

Anonym
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. aug 2008, 12:28

Re: Endnu en i rækken.

Indlæg af Anonym »

Hej PIGE 21! :)
Tak for dit svar igen.

Interessant.. så zovir creme hjælper også? Og det er ikke farligt at smøre på kønsorganerne såvidt du er informeret? :)

Jo tak - har det bedre og bedre... efterhånden føler jeg mig mere og mere normal... gider bare ikke igennem samme tur igen - så kan ikke afvise jeg ville nappe pillerne der, hvis smerterne bliver for store.. Har bare hørt nogle herinde snakke om andre gode midler når man er i udbrud.. har du prøvet andre piller end Zovir?

Sætter virkelig stor pris på du gider hjælpe mig med oplysninger! :)

[quote="Arenze86"]Hej mand på 24 ;o) (det er mig pige på 21 igen, har bare oprettet en profil nu)

Hvis du ikke har en kæreste der venter utålmodig hver gang du har udbrud, på at det er ovre, så kan du lige så godt lade være med at behandle og danne de ekstra antistoffer, hvis du spørger mig :-)

Hvis jeg endelig behandler mit tager jeg ikke nødvendigvis pillerne. Zovir cremen kan også bruges. Jeg gør det ikke nødvendigvis hver 4. time eller hvad det nu er man skal, men bare når jeg har mulighed for det, og det virker altså også fint. Cremen kan i øvrigt også kombineres med pillerne, hvis man vil det.

Jo, følelsesløsheden forsvinder :o)

I øvrigt, så lad vær' med at ha' recepten liggende - gå ned og hent pillerne med det samme! Hvis du får et udbrud, skal du tage dem hurtigt muligt, så det er bedre at have dem liggende :o)

Min læge sagde også den klassiske med at måske får man aldrig et udbrud igen, men så heldig var jeg heller ikke. I øvrigt; om du får det igen eller ej, så kan du altid smitte med det, så man skal stadig passe på.

Håber du har det bedre efterhånden :o)

Det 1. udbrud er som regel altid det værste.[/quote]

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Endnu en i rækken.

Indlæg af Arenze86 »

Cremen skulle da helst ikke være farlig for kønsorganer, eftersom jeg har fået det på recept af 2 forskellige læger. På recept koster det kun ca. 10 kr., så en del billigere end hvis man køber det uden recept.

Jeg har måske taget pillerne 3 gange i alt siden jeg fik det i Januar, og har virkelig haft mange udbrud, så det må siges at være meget sjældent at jeg tager de piller.
Zovir-pillerne har jeg taget én gang og ellers de der Aciclovir (tror nok det staves sådan) - det er jo samme aktivstof i begge slags, men er nu mest til Aciclovir, men det er nok forskelligt fra person til person.
Andre mærkelige piller har jeg ikke prøvet - er ikke så meget for piller, hehe.

Dejligt at høre at det går bedre :o)

Gæst

Re: Endnu en i rækken.

Indlæg af Gæst »

Det hjælper mig rigtig meget at læse jeres indlæg folkens.
Blev smittet forneden i sidste lørdags(9dage siden) af en ellers pålidelig og sød veninde, som jeg altid har stolet 100% på i mange år. Jeg bebrejder hende meget mere end mig selv, da hun åbenbart godt vidste hun havde herpes, men bare udlod at fortælle mig det inden vi havde sex, uden kondom... ka ikke sætte ord på hvad jeg følte da jeg fik det at vide, men heldigvis for hende forlod jeg stedet i frustration inden jeg flækkede hendes ansingt. Hvordan kan hun være så egoistisk oveni knolden!? Jeg mener at hvis man ved at man har en kønssygdom, så har man som voksen for fanden også i det mindste pligt til at oplyse folk om dét før man har sex med dem...
Jeg har ondt over det hele i kroppen, men specielt testiklerne. Har lyst til at hænge mig selv af smerte. Det er den samme følelse man har ca 1.min efter at nogen har hamred dig i bollerne, men den forsvinder bare ikke igen... får helt brækfornelmelse af smerte :´(
Jeg røg en semi-stor joint i dag selv om folk siger det er noget skidt at ryge cannabis, men det hjalp i løbet af 10min, og ok nok til at jeg ku overskue at gå ud og tage bussen ned til lægen, og have en ellers normal dag, bortset fra jeg var skæv hele dagen. Men havde før det ligget derhjemme i 4dage og tudet af smerte.
Kan man tilmelde sig selv som forsøgskanin til alternativ behandling nogen steder med vaccination eller lignende metoder? Jeg er ligeglad hvad det koster og hvor i verdenen det er. Undskyld jeg er så gal at høre på, men det har drenge tendens til når nogen sparker dem i skridtet.

Besvar