herpes igen og igen, lægerne synes ikke at vide meget om her

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
sarah
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. maj 2008, 10:39

herpes igen og igen, lægerne synes ikke at vide meget om her

Indlæg af sarah »

jeg er en pige på 21år blev smittet af min kæreste for en halvt år siden ca. noget med at han altså har haft et forkølelsessår på munden. og lægen sagde så at det var der smittevejen var. men han har overhovedet ikk haft sår på læben imens vi har været sammen, så kan ikke rigtig se hvordan det hænger sammen.
umiddelbart må det da være sådan: at det er nemt at smitte med herpes, selvom man ikke ved at man har det (igennem forkøelsessår), min kæreste anede ikk at han kunne smitte mig.

jeg spiser næsten konstant zovir, får hele tiden udbrud. snakket med ca 5 læger plus hudlæge, føler ikke at de ved hvad de skal gøre ved det. kan ikke have sex med min kæreste, føler træthed, lav energi osv, listen er lang... ihvertfald for mig. og de bliver bar ved med at foreslå forebyggende kure, men kaster snart op af alle de piller jeg skal fylde min stakkels krop med.

har haft herpes i udbrud løbende i et halvt år nu, og det påvirker bar ens liv rigtig meget. gir snart op, det vil jo bar ikke forsvinde og det værste er at lige pludselig var man bar smittet :(

tror ikke at lægerne ved hvor stort et problem det faktisk er for mange, og deres viden om det er ringe. der skal skabes større fokus på det, andre skal advares!! for ens liv bliver pludselig vendt op og ned.

hvem kunne vide at man skulle have spurgt sin kommende kæreste om han har haft forkølelsessår, fordi så har han en virus i kroppen. SOM SMITTER!!
ærlig talt jeg anede det ikke, og jeg er en fornuftig pige, vi blev endda tjekket inden vi havde sex uden kondom. som man skal gøre. What to do...... I don`t know!!

hilsen den fortvivlede

Gæst

Re: herpes igen og igen, lægerne synes ikke at vide meget om her

Indlæg af Gæst »

Hejsa.

Har du tjek på, om det er type 1 eller 2 herpes du har? Det har du selvfølgelig nok efter så mange lægebesøg, men hvis ikke, så skynd dig at få taget en podning, når du har udbrud. De voldsomme og meget ofte udbrud, du oplever, lyder meget som 2'eren. Hvis du har type 2 eller genital herpes, har din kærste snarere smittet dig ved samleje end ved oralsex, og vil derfor også selv have denne plage forneden. Det kan han sagtens have uden at mærke noget til det. Min ex får kun en lille rød prik ved udbrud, og da det ikke giver smerter, forbandt han det ikke med en kønssygdom. Selvom det kun er en ringe trøst, kan I, hvis I begge har type 2 herpes, dyrke al det ubeskyttede sex i vil uden at tænke på smitte. (Vær blot ekstra opmærksomme på hygiejnen og drop oralsex ved udbrud). Dette kan man da godt glæde sig lidt over, midt i al elendigheden ;o)

Heldigvis oplever de fleste, at udbrudene aftager efter 1-2 år, men jeg ved godt, at det virker som meget lang tid, når man føler at man står i lo.. til halsen pga. den skide hudlidelse.

Mange venlige og opmundrende hilsener fra KL :o)

grobsar
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. feb 2008, 22:36

Re: herpes igen og igen, lægerne synes ikke at vide meget om her

Indlæg af grobsar »

Hej
Jeg har også haft lidt over et halvt år med rigtig mange udbrud.

Så læste jeg at det hyppige udbrud kunne skyldes mangel på vitaminer. Derefter tog jeg 4 protabs og 2 vitaminpiller om dagen. Derudover tager jeg en enkelt aciclovir pille om dagen (200 mg). Sidstnævnte fordi min læge har fortalt mig at det mindsker risikoen for at smitte min kæreste.

Dette gør at jeg får meget få udbrud. Et hvert kvartal. Når jeg mærker sådan et udbrud, så går jeg op på fuld dosis af aciclovir (5 gange om dagen) i to dage til jeg ikke kan mærke noget igen.

Prøv det!!!

Gæst

Re: herpes igen og igen, lægerne synes ikke at vide meget om her

Indlæg af Gæst »

Hej

Jeg begyndte at tage 4 Protabs og 1 multivitaminpille dagligt da jeg fik Type 2. Det hjalp helt vildt! Jeg havde ellers udbrud konstant, men de faldt drastisk i antal da jeg begyndte på disse vitaminpiller :o)

Anonym
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. aug 2008, 12:28

Re: herpes igen og igen, lægerne synes ikke at vide meget om her

Indlæg af Anonym »

Super tak for god læsning her!

Det vil jeg bestemt også prøve.. Hvilke vataminpiller spiser I? Bare almindelige abc vitaminpiller?

Og protabs...... er det dem her? :

[Link slettet af redaktionen]

Håber på et svar :-)

Gæst

Re: herpes igen og igen, lægerne synes ikke at vide meget om her

Indlæg af Gæst »

Ja, det er Protabs. Dem kan du nu bare købe i Matas eller på apoteket. Matas har dem som regel altid på hylden, hvorimod apoteket ikke altid har dem hjemme.
Jeg tager "Multi-tabs - dagligt + magnesium" - dem fik jeg stukket i hånden :o)
Husk at der går nogle uger, måske op til et par måneder før vitaminerne tager ordentlig fat, så ha' tålmodighed :o)

Men husk også at kosten har en vigtig betydning! Drop alkohol og usund mad (også slik - specielt chokolade og peanuts). Når du så mærker at antallet af udbrud bliver mindre, kan du eksperimentere med hvad du kan spise og hvor meget, før du får et udbrud - på den måde lærer du dig selv meget bedre at kende :o)

Held og lykke :o)

Anonym
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. aug 2008, 12:28

Re: herpes igen og igen, lægerne synes ikke at vide meget om her

Indlæg af Anonym »

Mange tak! :)

Besvar