Lige fået Herpes, måske ..

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Krebs
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. maj 2008, 16:40

Lige fået Herpes, måske ..

Indlæg af Krebs »

Hejsa alle sammen..
Jeg er bange for jeg er havnet i den uheldige situation at jeg har fået herpes. Troede først det var klamydia, da det gjorde meget ondt når jeg tisset og gik til læge og fik nogen piller mod det. Men intet hjalp, og 4 dage senere måtte jeg der op igen. Denne gang var der også kommet små knupper på penis. Så min læge tog en podning (en smerte uden lige) og en blodprøve, (får svar den 12/5) men han var rimelig sikker.
Så jeg har fået nogen piller (nogent med Az…., er på job nu så kan ikke lige huske hvad de hedder) og har ellers bare fået af vide jeg skulle vente til der kom skorpe og de forsvandt, så jeg var jeg klar igen.. Efter denne dårlige info fra min læge gik jeg hjem og søgte lidt på det og havde den værste dag i min liv, pt. Fandt ud af at dette helvede følger mig resten af livet og jeg kan overføre det til andre… Følge faktisk mig sexliv var slut, men læste videre og er blevet lidt klogere, denne side var kanon til at komme lidt oven på igen, har dog en masse spørgsmål jeg vil håbe i kan besvare.
Først til mændene: Har en masse knupper på penis (5-8 stykker) og har haft dem i ca 1 ugen. Hvornår forsvinder de og lugter jeres penis også når de er der??
Hvordan er det med at smitte andre?? Ricikoen er stor mens man har udbrud men ellers er der kun ca 5% chance ikke?? Har haft et meget aktivt sexliv med flere partnere (derfor nok denne straf fra gud) og gummi er ikke lige mig. Men læste også at ca. 20% befolkningen har denne vira i systemet, kan de så ikke også smitte folk på sammen måde??
Hvad gør jeg, kan jeg dyrke sex uden gummi har jeg ikke er i udbrud og med når jeg har??? Og kan jeg komme til at overføre det til andre steder på kroppen hvis jeg røre ved det??
Og til sidst, er det her 100% det sammen som forkøelsesår ved munden, for så tror jeg at jeg ved hvordan jeg har fået det ..

Mange tak for en god side og håber i kan besvare nogen af mine spørgsmål, har sikkert flere..

Gæst

Re: Lige fået Herpes, måske ..

Indlæg af Gæst »

Kan måske hjælpe dig lidt.

Det anbefales at man helt holder sig fra sex, når man har udbrud. Du kan altid smitte med herpes, og derfor brug altid kondom, selvom dette ikke er en 100% sikkerhed for ikke at smitte andre - det kan ske alligevel.
Personligt fortæller jeg altid en evt. partner at jeg har herpes, så de selv kan vurdere om de vil fortsætte (har endnu ikke oplevet nogen der har sagt nej)

Jeg har selv fået det af en der aldrig har set det på ham selv, han rørte mig bare ganske få sekunder, så tog vi kondom på, men åbenbart for sent - jeg fik herpes!

Forkølelsessår ved munden er herpes type 1. Ved "skønheden og udyret" er det oftes type 2, men kan også være type 1, hvor man kan være smittet via oralsex, hvis ens partner har haft herpes (eller som du kalder det, forkølelsessår). Så nej, det er ikke 100% det samme, men det er 2 forskellige "grene" af samme virus. Hvis du har fået taget en podning hos lægen, kan han/hun fortælle dig hvilken type du har, og så kan du måske selv regne ud hvem der evt. kunne ha' smittet dig.
Herpes kan også ligge i kroppen i mange år før man ser det første udbrud, så det kan være et større projekt at finde ud af hvem man egentlig er blevet smittet af.

Og ja, de 20% kan i princippet godt smitte andre.

Håber det hjælp lidt.

Besvar