Søger ligesindede - og forklaring

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Gæst

Søger ligesindede - og forklaring

Indlæg af Gæst »

Hejsa,

Jeg søger information om forskellen på HSV 1 og 2 - nærmere sagt, hvordan ved jeg, hvilken en af dem, jeg har?
Jeg blev smittet af min ekskærestes forkølelsessår på læben gennem oralsex. Efter hvad jeg har læst mig frem til, så kommer HSV 1 primært på læben og HSV 2 på kønsdelene - men begge typer kan altså smitte begge steder.
Men hvis jeg blev smittet af en med typen HSV 1 - er det så det, jeg har - eller hvornår bliver det til HSV 2?
Jeg synes, at alle de lægelige forklaringer man kan finde på nettet, er meget forvirrende og det meste er skrevet, så man nærmest ikke forstår det - derfor håber jeg, at nogen måske kan skære det mere ud i pap for mig.
Jeg søger også gerne ligesindede, der har lyst til at skrive lidt sammen omkring det at leve med herpes. Hvordan får man det fortalt til en ny partner? Jeg er kvinde og 32 år - blev smittet i december 2007 - og aner ikke, om jeg har fået flere udbrud efter det. Jeg har igennem de sidste 3 måneder døjet med halssmerter og belægning på tungen - mon det kan være herpes, der også er på spil der? Jeg har også en form for "knopper" på ballerne - ikke mange - ved ikke, om det er ren og skær indbildning, at jeg føler, stikken, kriblen og krablen - måske jeg bare går og tænker for meget over det, hvilket gør mig mere eller mindre paranoid.
Har nogen lyst til at skrive, så kan jeg fanges på: skrivgernetilmig@gmail.com. Kunne være dejligt at høre fra andre, der går med de samme tanker omkring det at have herpes, det at komme videre - og skulle få det sagt til en evt. ny partner.
KH
J

Gæst

Re: Søger ligesindede - og forklaring

Indlæg af Gæst »

Hvis nogen skulle være i tvivl - fik vist skrevet det lidt tvetydigt - men jeg altså er smittet på kønsdelene gennem oralsex.
KH
J

Gæst

Re: Søger ligesindede - og forklaring

Indlæg af Gæst »

Hejsa.

Dit spørgsmål er tilbagevendende hos stort set alle, der på den ene eller anden måde er smittet forneden. Det bedste svar, jeg endnu har læst, er et indlæg hos Netdoktors brevkasse, som du kan læse ved at klikke her:
http://premium.netdoktor.com/dk/discuss ... &view=true

Håber det hjælper dig :o)

V.h. K

Gæst

Re: Søger ligesindede - og forklaring

Indlæg af Gæst »

Om du har HSV1 eller HSV2 kan du finde ud af ved at få taget en blodprøve hos din læge, eller ved de poder fra sår/blæner når din herpes er i udbrud.
Den ene type ændre sig ikke pludselig til den anden type, men du kan godt have både 1 og 2, hvis du forstår... Altså du kan være smittet både med 1 og 2.
Kender din frustration og spekulationer fra jeg selv begyndte at få udbrud..... Det fyldte/fylder så meget og jeg kunne hele tiden overbevise mig selv om, at en lille rød knob eller lidt kløe var herpes..... Det bliver bedre med tiden, når du lærer, hvordan det mærker, når det er et rigtigt udbrud der er på vej, men jeg ved hvor svært det er.

Besvar