Mystiske og korte udbrud

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Ukendt

Mystiske og korte udbrud

Indlæg af Ukendt »

Hej

Jeg fik konstateret herpes G for ca. 6 mdr. siden. Jeg har haft en masse små udbrud af noget siden, jeg fik derfor taget en herpes-titer blodprøve, hvor min læge fortalte mig, at jeg ikke havde haft Herpes udbrud ihverttilfælde de sidste 3 måneder (Herpes-titer måler aktiviteten i imunforsvaret overfor Herpes, eller sådan noget).

Så havde jeg et lille udbrud af “noget” igen for en uges tid siden, og gik til lægen for at finde ud af, hvad det så kunne være. Så sagde han at han mente det var herpes. Og det kunne være at udbrudene var så små, at de ikke kunne ses i blodprøven… Jeg er nu meget forvirret, og kan ikke rigtigt finde ud af om det er eller ikke er herpes…

Problemet er, at udbrudene IKKE er typiske. Som regel mærker jeg INTET til dem. De kommer IKKE samme sted. De varer som regel 2-4 dage UDEN behandling. Og jeg får dem selvom jeg lige har fået herpesmedicin (hvilket ikke skulle kunne lade sig gøre)…

Er der nogen, der har prøvet noget lignende?

Ukendt

Re: Mystiske og korte udbrud

Indlæg af Ukendt »

Hej
Mine udbrud er heller ikke typiske dog som regel samme sted!
Føles mest som en let svie og jeg kan se rødme og hævelse et afgrænset sted men ingen blærer med efterfølgende sårskorper. Jeg har taget medicin hver gang og symptomerne er forsvundet men har ikke prøvet at se hvad der sker uden -har ikke turdet!
Jeg fik taget en blodprøve da min kæreste pludselig fik et udbrud efter 1,5 års forhold og jeg havde ingen antistoffer (immunforsvarets specifikke forsvar mod herpes). Han har de typiske tegn på herpes infektion -blærer og sår. Man kan undrer sig hvorfor min kæreste pludselig for herpes men jeg er 99,9 % sikker på han IKKE har været mig utro og har fået at vide at der kan gå op til 5-10 år før man får det første egentlige udbrud efter smitte -så han har intet anet.
Der gik ikke længe før jeg fik de første atypiske udbrud og har haft dem igennem et år nu men ikke særlig tit kun hver hver 3 måned cirka.
Tænker at få målt titer igen men selvom det er atypiske udbrud tror jeg nu den er god nok :( Men kan glæde mig over at jeg ikke er så plaget af det som mange andre er..7-9-13 ;)

Ukendt

Re: Mystiske og korte udbrud

Indlæg af Ukendt »

Hej igen

Hvis du får taget en titer igen, vil du så ikke fortælle om de atypiske udbrud giver udslag?

Besvar