100% sikkert man smitter

Forum for søde mennesker med et sår på læben
Besvar
Gæst

100% sikkert man smitter

Indlæg af Gæst »

Hej
I fredags var jeg sammen med en fyr, som det senere viste sig (om morgen da jeg ikke længere var så fuld) havde et forkølelsessår ved munden. Vi kyssede virkelig meget, og han brugte tungen mellem mine ben, men ikke læber.
Nogen der ved, om jeg på nogen som helst måde, kan være så heldig ikke at være blevet smittet?
Vh
Caro

ar123
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22. feb 2011, 17:43

Re: 100% sikkert man smitter

Indlæg af ar123 »

Hej,

Mig bekendt er det aldrig 100% sikkert at det smitter. Det har både noget at gøre med hvilket stadie hans udbrud er i, samt hvor modtagelig du er - dvs., hvor godt dit immunforsvar er i forhold til at holde vira væk.

Mvh A.

Gæst

Re: 100% sikkert man smitter

Indlæg af Gæst »

Hej Caro:

Han var da et totalt svin den fyr - snaskede på dig både foroven og forneden, når han var i den grad smittefarlig. Hvor kunne han finde på det. Den type mennesker er der desværre mange ofre for.

Men jeg krydser fingre for, at du slipper for at få nogen konsekvenser af det. Det er meget forskelligt, hvor sårbare folk er overfor virus. Vi har alle et unikt immunsystem. Jeg kender en mand, der i årevis har været gift med en kvinde, der lider af forkølelsessår - og han har haft den dårlige vane at kysse hende også, når hun har udbrud. Hun har selv sagt til ham, at det skal han ikke! Men det har han altså gjort flere gange, og for ham er det gået godt. Det siger jeg bare for at trøste dig, ikke for at anbefale nogen at gøre det samme! Det er jo ikke risikoen værd. Jeg blev selv smittet af et svin, som påstod, at det ikke smitter, når der er kommet sår på.

Men sandheden er, at herpesvirus er meget smittefarlig, så længe der er symptomer. Man kan også smitte andre, når man ikke har symptomer. Men risikoen er lille, når man er symptomfri.

I hvert fald - del aldrig glas, bestik, håndklæde, mundvand eller andre kropsvæsker med en person, der har herpes i udbrud. Med mindre selvfølgelig du ikke har noget imod at blive smittet.

Men denne gang er det forhåbentlig gået godt. Håber det bedste for dig. Du kan jo spise noget c-vitamin og nogle longo vitaler for at være god ved dit immunsystem lige nu.

Besvar