Min historie

Forum for søde mennesker med et sår på læben
Besvar
Louise

Min historie

Indlæg af Louise »

Jeg er også bare så glad over at falde over denne side…
Lettet for at folk står frem med det. Da jeg var 16 (10 år siden nu) fik jeg kyssesyge og ikke længe efter et herpesudbrud i halds og svælg så jeg knapt kunne trække vejret. Ca. et år efter fik jeg min første herpes simplex, angrebene kom med kortere og kortere mellemrum, så jeg endte med at få udbrud to gange om måneden.
Min mor er heldigvis sygeplejerske og fik mig på pillekur i to måneder. Ca. et halvt års tid efter behandlingen, begyndte angrebene at falde voldsomt og i dag har jeg kun ca. 5 mindre sår på størrelse med en 1 krone om året. Det er gerne i forbindelse med min menstruation jeg får det. Til gengæld har jeg fundet ud af, at det, der bedst virker mod blærene for mig, er tea-trea oil jeg dupper på så snart det prikker det mindste (dvs. helst før blærerne) og det udtørrer det helt og hvis jeg er hurtigt nok kommer der slet ingen blærer. Men det er kun noget jeg vil råde til på meget små forkølelsessår eftersom at det er giftigt. Den gang jeg var slemt plaget havde min mormor skaffet lysil som jeg skulle prøve at kurere det med, fordi hun havde læst om det, men jeg oplevede ingen forandring.

I dag er det heldigvis ikke længere et problem for mig. Til gengæld har jeg i dag ar på min ene kind og tre på mine læber. Jeg ved bare at jeg er glad og lettet for at det nu er under kontrol og jeg er så usigeligt glad for at se denne side. For halvdelen af min frustration var, udover den begrænsede viden der er om herpes til at kunne kurere det permanent, det at lægen syntes jeg var “for meget”, fordi det plagede mig og jeg var “jo ikke ved at dø”, og dem jeg kendte så, så medfølende på mig fordi heller ikke de vidste at et forkølelsessår kunne komme til at se sådan ud. Jeg vil bare sige tak for denne side og alle der skriver på den og sige at nogle gange bliver det mindre eller går mere i sig selv med tiden. I mellemtiden lad os håbe de finder en endegyldig herpeskur! (Artikel lidt forkortet af redaktionen)

Besvar