Børn og slemme udbrud

Forum for søde mennesker med et sår på læben
Besvar
Tanya

Børn og slemme udbrud

Indlæg af Tanya »

Hejsa
Jeg har en søn på snart 7 år som altid har døjet med forkølelsessår, da han var spæd var det inden i munden, og siden er det kommet ude på læber, men altid i store udbrud..
Jeg har altid selv døjet, så jeg ved hvordan det føles- nu er der så sket det at min søn får det fra munden og op i voldsomt udbrud i og omkring næsen, og uha han skammer sig over at se så "ulækker" ud. Det lukker som ofte det ene næsebor helt og store blære på næsen og hen over til det andet næsebor.. Så kommer vi til behandlingen, for huslæger har simpelthen en ide om at det er "bare sådan lidt som alle andre der hoster" ting- men sagen er at han ikke må komme i skole/dus, og han skammer sig jo så holder sig inde,og jeg "forsker" selv- feks har jeg selv fået ultraviolet lys hos tandlægen på sår i udbrud, hvilket har bevirket at jeg nu kun får små udbrud og slet ikke så ofte. Nu skal det undersøges om det kan gøre noget for min søn, også en henvisning til hudlæge, er ved at nå så vidt at jeg er villig til at gøre hvad som helst for at afhjælpe disse voldsomme udbrud på ham.
Har nogen af jer erfarringer med voldsomme udbrud på børn??

Mvh Tanya

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Børn og slemme udbrud

Indlæg af Arenze86 »

Min lillebror havde også meget slemme udbrud som lille. Også helt op over næsen som du nævner.
Han gjorde vist ikke meget andet ved det end zovir-cremen.

Du nævner selv utraviolet lys - hvad med at købe Cold Sore maskinen? Har ikke selv nogle erfaringer med den, men har læst herinde at nogen er glade for den, så det var måske et forsøg værd.

I dag ser jeg næsten aldrig min lillebror med et udbrud - det er meget sjældent.

Besvar