Compeed virker ikke

Forum for søde mennesker med et sår på læben
Besvar
Gæst

Compeed virker ikke

Indlæg af Gæst » 16. apr 2008, 00:27

compeed plaster virker ikke!
den gør det hele meget værre

Line

Re: Compeed virker ikke

Indlæg af Line » 27. dec 2008, 17:50

Dette kan jeg kun give dig ret i. Jeg har aldrig nogensinde haft så stort et forkølelsessår som da jeg prøvede compeed. Så lad hellere vær med dette!!

blabla

Indlæg af blabla » 10. jan 2010, 12:23

Heller ikke her.. Det er meget smertefuldt at skulle skifte det og jeg fik store grimme sår, som væskede under plasteret. Ikke det mest tiltalende når plastret er gennemsigtigt og "tværer" det ud.

jaja

Indlæg af jaja » 31. aug 2010, 17:58

HUSK nu at man skal skifte sit Compeed-plaster ud 2-3 gange om dagen! For det hjælper mig HVERGANG og jeg har eller rigtig sjældent forkølelsessår. :-)

Carsten

Indlæg af Carsten » 5. okt 2010, 23:34

Man skal både huske at skifte det jævnligt, og så skal det på fra starten af!
Hvis der først når at blive dannet en "skorpe" så er løbet kørt.
Compeed virker primært sådan, at det holder området fugtigt og dermed mindsker sårdannelse og øger healingen.
Min erfaring er, at hvis man husker at dække såret, og skifter det jævnligt (uden af der går lange perioder helt uden plaster), så virker det faktisk rigtigt godt!
Og jeg har meget ofte forkølelsessår (7, 9, 13, så har jeg ikke haft det i næsten ½ år!)
Mvh

Marien

Indlæg af Marien » 26. feb 2012, 22:33

Jeg elsker de plastre :) man slipper for alt det ulækre der er ved såret, og man skal jo bare skifte det så ofte det behøves, dvs i starten nogle gange om dagen. det bedste er hvis man sætter det på så snart man mærker det prikker i læben, men hvis det når at bryde rigtigt ud, så er det stadig en fordel at sætte plasteret på da det skærmer det ind.
Anyways, så har jeg ikke haft brug for det længe, for siden jeg er begyndt at tage Longo Vital (3stk dagligt) så har jeg ikke haft nogle udbrud :D dvs det nu er et år siden jeg sidst havde et :) Jubii.

Besvar