Søger råd til at døje med den mentale side af herpes. Alle inputs er meget værdsatte!

Tal direkte med ligesindede mennesker
Besvar
Carl
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25. jun 2019, 21:36

Søger råd til at døje med den mentale side af herpes. Alle inputs er meget værdsatte!

Indlæg af Carl »

Hej alle brugere på herpesinfo.dk,

For godt et års tid siden blev jeg smuttet med HSV-2 på penis, hvilket sidenhen har haft rigtig ærgerlig indflydelse på mit mentale helbred. Jeg har ikke snakket med nogle om det, da jeg føler en form for skam ved det. Desuden er jeg hunderæd for at skulle afsløre det for en potentiel partner og frygten for en afvisning på grund af dette har jeg rigtig svært ved at døje med. Jeg ved godt, at en herpes infektion langt fra er verdens undergang, men selv et år efter diagnosen bekymrer det mig hver dag, og jeg føler mig ofte deprimeret. Jeg vil derfor enorm gerne høre om nogle af jeres erfaringer med virussen, hvis nogen skulle have lyst til at dele dette.

Bliver det nemmere at leve med?

Hvordan har reaktionerne været efter at have fortalt en partner om infektionen?

Jeg sætter super stor pris på alle svar, input og råd. På forhånd tusind tak!

Mille
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. jul 2018, 15:31

Re: Søger råd til at døje med den mentale side af herpes. Alle inputs er meget værdsatte!

Indlæg af Mille »

Hej Carl

Jeg har haft i lidt over er år nu og da jeg fandt ud af det var jeg totalt nedslået. Jeg følte skam og alt mulig andet selvom jeg godt ved med mig selv, at jeg intet havde gjort forkert. Siden hen er det blevet nemmere for mig at leve med, men jeg synes stadig at det er mega træls og mit humør daler også når jeg får et udbrud.
Jeg kan sagtens følge dig i din bekymring vedr. at skulle fortælle det til en partner. Jeg selv var 100 procent sikker på, at mit kærlighedsliv ville slut for evigt, men jeg tog fejl. Min erfaring er at det betaler sig at være ærlig omkring det og samtidig være ærlig omkring de følelser det også indebærer. Jeg har fortalt det når jeg har kunne mærke, at mit kendskab til en mand kunne udvikle sig til dybere følelser, for hvis ikke han kunne rumme min situation, så er det bedre at finde ud af det inden jeg blive for berørt af hans valg. Jeg har ikke oplevet at blive droppet pga det, selvom jeg har været spændt på det de gange jeg har skulle fortælle det. Jeg har ikke fortalt det ansigt til ansigt men skrevet det og lagt op til at vi kunne snakke om det bagefter. Det ville nemlig gøre et afslag nemmere at håndtere for mig og det har fungeret for mig. Jeg håber det bedste for dig og at du finder glæden igen.
Mange hilsner
Mille

Besvar