ny med herpes genetalis

Tal direkte med ligesindede mennesker
Besvar
gini92
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10. jun 2016, 13:12

ny med herpes genetalis

Indlæg af gini92 »

Hej alle :) dette indlæg er nok mest til pigerne men alle er velkommen til at svare :)

Jeg fik for ca 2 måneder siden konstateret herpes (dernede) da jeg opdagede 3 små blister som var lidt ømme og de kløede, jeg fik aciclodan 200 mg som hjalp og det forsvandt , ca 2 uger efter har jeg et nyt udbrud 2 små blister der ikk gør ondt, de klør bare, jeg starter op på medicinen igen og de forsvinder nu kun 12 dage efter sidste udbrud har jeg fundet en ny blist, det har kløet lidt inden jeg fandt den , og det har jeg ikk tænkt så meget over da min udbrud ikke er voldsomme , det klør bare , og er måske lidt øm, nu til mit spørgsmål
Er det normalt at mine udbrud er så milde? Eller er jeg bare heldig ( jeg har da jeg var 12 haft et enkelt lille forkølelsessår ved munden der forsvandt hurtigt) og hvorfor kommer mine udbrud så tit, er det bare fordi jeg er "nybegynder"?

Min herpes fik jeg af min partner, og vi er begge meget afklarede med det, han har haft det noget tid, og var meget åben om det da vi begynder at være sammen, men det skæmte mig ikk

Jeg gør alt jeg kan for ikk at stresse og tænker ikk rigtig over det i hverdagen lever bare mit liv som jeg gjord før, så forstår ikk det kommer igen og igen , det blir også i længden lidt dyrt når man hele tiden skal købe ny medicin

Håber nogen kan hjælpe
Hilsen gini

leaa96ab
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 44
Tilmeldt: 20. jan 2016, 05:45

Re: ny med herpes genetalis

Indlæg af leaa96ab »

Hej Gini. Jeg har herpes type 2 kun. Det du havde,da du var tolv,gär jeg ud fra er type 1. Når man har haft type 1 i længere tid, kan dette "tage broden" af type 2, hvis man smittes med dén. Dvs, kan sagtens være netop derfor,du har milde udbrud, og heldigvis! Jeg har selv lidt meget, har fået kronisk nervebetændelse med daglige smerter fra min slimhilde og ben, og jeg har ikke type 1... Mht. Medicinen, har den faktisk på mange, (ink. mig selv), mindre effekt. Jeg er pä klinik for kønssygdomme pä Bispebjerg hospital blevet anbefalet kosttilskudet Lysine, der styrker imunforsvaret/virker undertrykkende på herpes. Døgndosis er 500-2000 mg., alt efter, hvor medtaget man føler sig. Lysine findes også i b.la æg, fisk og ost. Ligeledes sagde de,at Longo Vital multi vitamin, skal være særligt godt mod herpes. For mange hjælper disse eller ét af dem. Jeg kan ikke sige, at herpes ikke er en bekostlig sygdom for mig, for det er det.. Men da du jo oplever at herpes giver milde udbrud, kan det jo være, du blot evt. behøver tage vitaminerne en rum tid. Jeg har prøvet medicinen dagligt igennem et års tid, og hjalp kun i de første måneder, så holdt op og tager nu kun lysine mv., for at holde det i ave, så meget muligt for mig. Kosten kan også spille ind, men er ikke selv sä god til at undgå f.eks kaffe, chokolade og alkohol :-> Men da har hørt en del sige,at det kan afhjælpe mange udbrud. Herpes skulle ogsä aftage med årene, og værst er ofte det første ärs tid. Håber, dette vil være til nogen hjælp for dig. Kh. Leyla

Besvar