Kan ydre påvirkninger forårsage et udbrud ?

Vær med til at give et klarer billed af virkeligheden
Besvar

Hvad tror du er den vigtigste årsag til gentagne udbrud?

Du kan vælge 1 mulighed

89
51%
13
7%
9
5%
20
11%
9
5%
6
3%
4
2%
9
5%
14
8%
2
1%
 
Afgivne stemmer: 175
 

admin
Site Admin
Indlæg: 15
Tilmeldt: 24. jan 2008, 20:02

Kan ydre påvirkninger forårsage et udbrud ?

Indlæg af admin »

Hvis du har en mening så skriv en kommentar eller afgiv din stemme

Leise
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22. apr 2008, 21:29

Re: Kan ydre påvirkninger forårsage et udbrud ?

Indlæg af Leise »

Jeg mener, at øget sexuelaktivitet giver flere udbrud. Jeg synes, det burde være med.

Gæst

Re: Kan ydre påvirkninger forårsage et udbrud ?

Indlæg af Gæst »

Ja, det skulle jeg også lige til at skrive, samleje (friktion) er den eneste tydelige ydre faktor som spiller en rolle her.

grækeren
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3. dec 2008, 10:35

Re: Kan ydre påvirkninger forårsage et udbrud ?

Indlæg af grækeren »

Ved at kræve ét svar forenkler man måske for meget.
Efter min erfaring øges udbrudsfrekvensen af flere faktorer, hvor stress, fejlernæring og sollys kan spille sammen. Derfor prøver jeg at afbalancere, hvad jeg gør på andre felter, når jeg ved, at jeg udsættes for én eller flere af de faktorer, som erfaringsmæssigt provokerer udbrud.

Gæst

Re: Kan ydre påvirkninger forårsage et udbrud ?

Indlæg af Gæst »

Min erfaring er at psykisk stres udløser det med det samme!!!! Er der problemer med kæresten og/eller selvværdet så er man på den igen.
Lidt af en nedtur når 'make up' sex kan være så dejligt, men sådan er det jo bare... ;)

Maria

Re: Kan ydre påvirkninger forårsage et udbrud ?

Indlæg af Maria »

Den eneste tydelige sammenhæng, jeg har observeret hos mig selv, er udbrud og menstruation. Før menstruationen vil jeg ofte få en enkelt blære eller to eller andre tegn på, der er noget på vej. Min læge sagde, det var sådan hos nogle kvinder, og at det sker pga. hormonerne.
Men ellers spiller generel sundhed også ind på mig, tror jeg - i eksamensperioder, når jeg ikke spiser så sundt, ikke dyrker motion og føler mig stresset, så kan jeg også mærke noget, men ingen enkelt faktor af disse synes at spille en rolle hos mig.

//Maria

elsk din herpes

Re: Kan ydre påvirkninger forårsage et udbrud ?

Indlæg af elsk din herpes »

Jeg har for 2 måneder siden fået primærudbrud af herpes gen. HPV 1 (smittet ved swingersex), det var med ganske få blærer men høj feber og ubehag der dog ret hurtigt klingede af. Jeg fik ikke medicin for det. For en måned siden fik jeg så en tatovering (permanent makeup læbe-tatovering) og det udløste 4 dage efter et nyt mildt udbrud. Så tatoveringer er altså en fysisk påvirkning man måske skal undgå. Men hvis man vælger det så er det om at have medicin klar så man kan tage udbruddet i opløbet.

Besvar