Sund og varieret kost, fysisk aktivitet, nul røg (!)

Har ernæring en indflydelse på dine gentagne udbrud ?
Besvar
Ukendt

Sund og varieret kost, fysisk aktivitet, nul røg (!)

Indlæg af Ukendt »

Sund og varieret kost, fysisk aktivitet, nul røg (!), optimal søvn og minimum af stress er det der ser ud til at betyde noget for mig. Det er der jo ikke så meget nyt i, men det er dog en erfaring; I perioder hvor jeg ikke lever “det sunde liv” og føler mig stresset er det udbrud mere sandsynlige. Og når det gør det er det bare om at spise piller. Så et eller andet sted er herpes vel med til at rette op på moralen ;)
Pillerne virker fint og 5 piller x 5 dage er for det meste rigeligt. Det virksomme stof er i øvrigt aciclovir og det er det samme i alle produkter, men mængde og holdbarhed kan muligvis variere. Creme holder jeg mig fra da det udtørrer huden, men det er godt at have som en hurtig nødløsning indtil piller haves.
Det irriterer mig dog voldsomt at man skal købe medicinen på recept og at man skal have papir på dette. Var det kodet ind på ens sygesikringsbevis eller var det håndkøb, kunne man få det med det samme og starte behandling tidligt. Man kan for det meste ikke købe to glas samtidig. Nok er der mulige bivirkninger og nok er det træls når et udbrud står på. Men skulle det komme så vidt som til selvmord er der nok mere effektive måder end aciclovir-forgiftning…

Besvar