Hvad der hjælper mig...

Har ernæring en indflydelse på dine gentagne udbrud ?
Besvar
NGU
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6. sep 2008, 01:06

Hvad der hjælper mig...

Indlæg af NGU »

Jeg har haft herpes (HSV-2) i en række år. Er for ca. 6 mr. siden blevet anbefalet en cocktail af kosttilskud (af en dygtig naturlæge), som virker perfekt for mig. Jeg får nu ikke engang ansatsen til et udbrud, når jeg tager tilskuddene profylaktisk.

Det drejer sig om:

L-Lysine 500 mg. Her tager jeg 2000-3000 mg om dagen. Normalt 2000, men er jeg stresset, forkølet eller andet, går jeg op på 3000 mg.

Olivir 300 mg (6% oleuropèosider). Her tager jeg 1200-1800 mg om dagen. Som med lysin: normalt 1200, men er jeg stresset, forkølet eller andet, går jeg op på 1800 mg.

Begge tilskud tages bedst med et meget stort glas vand uden for måltiderne. Jeg tager 2 lysin- + 2 Olivir-tabletter hver formiddag og igen hver eftermiddag.

Jeg har tidligere taget en del aciclovir forebyggende, men har de sidste 6 mdr. slet ikke haft brug for det. Desuden undgår jeg chokolade og nødder - og tager en almindelig dagsdosis vitaminer (Omnimin x 2/dagen) - og så er jeg tilsyneladende fint kørende!

Håber du også kan bruge det!
NGU (Never Give Up)

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Hvad der hjælper mig...

Indlæg af Arenze86 »

Det lyder interesant :o)

Kunne være man skulle prøve Olivir - det skader jo aldrig at prøve :o)

Tak for tippet!

Gæst

Re: Hvad der hjælper mig...

Indlæg af Gæst »

Jeg har haft mægtig stor glæde af denne kombination:

Aminocomplex vallepulver 2 topspiseskefulde + sød stevia (grøn) en tsk. rørt op i en frugtsmoothie eller juice hver morgen. Tager også gærflager (ølgær, 1 topspsk. i samme drik), men ved ikke, om det er med til at gøre noget ved herpes. (Jeg tager det mod akne.)

Med disse to pulvere, vallepulver og stevia, er jeg symptomfri! Skønt.

Man kan starte med vallepulver alene og se, om det har en effekt. Efter en måned eller måske allerede to-tre uger skulle man gerne mærke den.

Grunden til, at det virker, er at det er fuldt af komplekse aminosyrer, som man åbenbart har mangel på, når man får herpes.

PS. Det smager desværre ækelt, men det er det værd.

Besvar