Udbrudet kommer først 5 dage efter årsagen

Har ernæring en indflydelse på dine gentagne udbrud ?
Besvar
Kristian
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 36
Tilmeldt: 26. jan 2008, 12:16

Udbrudet kommer først 5 dage efter årsagen

Indlæg af Kristian »

Hej alle. Jeg faldt over en undersøgelse som har påvist at der går ca. 5 før et udbrud der er startet viser sig på huden. Og det er i jo en meget vigtig forståelse hvis man som mig prøver at finde ud af om mine udbrud har nogen sammenhæng med hvad jeg spiser. For så skal man jo ikke se på hvad jeg spiste igår, men hvad jeg faktisk spiste for 5 dage siden. Og det ændre helt billedet. Her er den oversatte ordlyd af den undersøgelse:

"Virkningen af antiviral behandling af HSV er tidsforskudt. Viral undertrykkelse er ikke umiddelbar og tager 5 dage at nå. Efter ophør af behandling, vil undertrykkelsesvirkningen blive, og først vender tilbage til førbehandlingsniveauer efter 5 dage. Denne forsinkelse kan afspejle den hæmning af viral replikation, der opstår, ikke blot på huden men også på det neurale niveau. Af interesse, reaktivering af HSV-2 på steder på balderne med ultraviolet lys eksponering sker først efter ca. 5 dage, hvilket tyder på, at dette er den tid, der er nødvendig for virus at blive tydelig på huden efter genaktivering."

De har altså prøvet det ved forsøg, så det er ikke bare teori. Man kan selv læse den her.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15378428

Besvar