Debat om Vitaminer

Har ernæring en indflydelse på dine gentagne udbrud ?
Ukendt

Re: Debat om Vitaminer

Indlæg af Ukendt »

Maj 20th, 2007 at 21:08

Hej alle.
Jeg fik konstateret herpes sidste år, og jeg er rimelig ked af det. Jeg føler mig bare så alene og flov over jeg har det. Jeg spiser Aciclovir når jeg mærker den er på vej igen, fik Longu-Vital vitaminer, som jeg skulle tage 3 om morgenen. Men er løbet tør nu. Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Bor på Grønland og vi har ikke alle de vitaminer, som i bruger, og det er så begrænset at skulle få fat på dem.
Jeg håber alligevel jeg kan bruge siden til at få idéer osv.
Jeg er bare så træt af det, selvom det kun har været der 1 år :-(

Klaus

Re: Debat om Vitaminer

Indlæg af Klaus »

Maj 25th, 2007 at 10:27

Nu har jeg også prøvet Vitamun. Det er nogle udemærkede vitaminer. Men jeg synes ikke de var bedre end andre gode vitaminer. Jeg vil meget gerne betale mange penge for ikke at få flere udbrud. Men følte lidt jeg blev snydt med dem her. Og så var det trættende af man skulle spise så mange hver dag. Jeg har dog fundet ud af at man SKAL gå efter de dyre vitaminer generelt. Spiste i ca. 1 år de billige fra supermarkederne. Og det var ligesom slet ikke at spise nogen. Nu har jeg lige opdaget “Berthelsens” vitaminer i Matas. Orange - ottekantet bøtte. Dem tror jeg meget på. Spiser deres multi-vitaminer, og så et supplement af E-vitaminer. E er dem som forhindre huden i af nedbryde.

Kathie

Re: Debat om Vitaminer

Indlæg af Kathie »

Juli 30th, 2007 at 9:08

Hej Alle

Jeg har læst alle indlæg herinde (tak alle) - og en masse andre på nettet… min herpes som jeg har haft i 1½ år har været tilbagevendende hver måned og ligger hele tiden og tikker og ulmer, hvilket gjorde mig skør…:-(

Har nu erkendt at peanuts, chokolade, rosiner nok var roden til mine problemer og derudover generelt dårlig imumforsvar (tit forkølet) Spiser nu også en multivitamin (fra apoteket) og 2000 mg c vitamin (matas) og på 1 uge har det hjulpet… det er meget meget lidt prikken jeg har følt og jeg er holdt op med at smøre creme på… så jeg tror fuldt på at mad og vitaminer har stor betydning… jeg skriver igen hvis/når det kommer igen…

Kathie (45 år)

Kathie

Re: Debat om Vitaminer

Indlæg af Kathie »

August 15th, 2007 at 9:53

Så gik det galt igen…fik udbrud i går ! det holdt så i 3 uger med kost og vitamin ting.. har konstateret en ting mere på listen over ting man skal holde sig fra… jeg har spinnet meget og er lige startet på at cykle - efter en tur på godt 3 timer gik der 24 timer så fik jeg et udbrud… min læge siger at det er nok korrekt at det skyldes cykling da man irriterer slimhinden og så kommer der udbrud…. kors hvor er det træls !

Den prikkende/tikkende fornemmelse er der ikke mere - så noget af det virker !

Ukendt

Re: Debat om Vitaminer

Indlæg af Ukendt »

Oktober 10th, 2007 at 18:01

Til kathie

Jeg spinner tre gange om ugen og har på ti måneder haft 6 udbrud er i gang med det syvende nu :( - men er temmelig sikker på at det ikke har noget med det at gøre. Tror mere det er når jeg glemmer at tage min aciclovir og kigger lidt for meget efter peanuts.

Til gengæld tror jeg at en udkørt krop har et svagere immunforsvar hvorfor det bliver nemmere for virus at komme igang.

Kathie

Re: Debat om Vitaminer

Indlæg af Kathie »

November 8th, 2007 at 16:14

Til anonym forfatter
Tror helt sikkert også at peanuts er en kilde…

Har selv haft en lang pause fra midt august til nu, hvor jeg ikke har haft udbrud - har ikke spist aciclovir - har trænet meget, har drukket mere mælk end tidligere - så jeg håber at jeg har fået brudt den dårlige cyklus med de mange udbrud og så spiser jeg SLET ingen peanuts mere for det har med sikkerhed en effekt hos mig…

Hilsen Kathie

Gæst

Re: Debat om Vitaminer

Indlæg af Gæst »

Øv, har ellers lige siddet og drukket en masse appelsiner fordi jeg tænkte at C-vitaminer jo er godt for immunforsvaret.........

Claudia

Re: Debat om Vitaminer

Indlæg af Claudia »

Hej med jer

Nu har jeg haft herpes genitialis i 2 år og har i perioder haft rigtig mange udbrud lige efter hinanden, 4-6 med kun 1-2 ugers mellemrum, det har været meget belastende og ikke til, at holde ud. Finder en trøst i, at jeg ikke er den eneste, som lider af denne kroniske sygdom.

Jeg vil lige sige tak for alle de mange tips der er herinde. Jeg har netop købt vitamun da jeg har fået det anbefalet fra min mor som havde læst en artikel i et eller andet blad om en kvinde, der tog vitamun og havde mindsket sine udbrud betydeligt. Så nu er jeg meget spændt på om det virker, har ikke haft et udbryd i 1,5 måned nu og vil gerne fortsætte denne gode stil. har prøvet alle mulige pillekurer og salver, hver gang jeg har haft et udbryd, intet af det har virket ordentligt, da jeg altid har fået et udbrud næsten lige med det samme efter det første udbrud.

Jeg er også af den overbevisning, at kosten er altafgørende for om man får et udbryd og stress er for mig også en udløsende faktor. Hver gang jeg er stresset, ja så får jeg et udbrud, ofte kombineret med dårlig og usund kost i den periode, hvor jeg har været stresset. Tror faktisk også det med chokoladen er rigtigt.

Så tak for de mange tips, glæder mig til at prøve vitamun og se om det hjælper.

Claudia

Gæst

Re: Debat om Vitaminer

Indlæg af Gæst »

Er der en form liste over e fødevare man skal undgå at finde et sted?

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Debat om Vitaminer

Indlæg af Arenze86 »

Lysin indhold (godt):
http://www.rapsol.dk/Da/ct238.php

Arginin indhold (ikke så godt):
http://www.rapsol.dk/Da/ct246.php

Så kan man i hvert fald se hvor meget der er i de forskellige fødevarer.

Besvar