Debat om Aminosyrer

Har ernæring en indflydelse på dine gentagne udbrud ?
Besvar
Kristian

Debat om Aminosyrer

Indlæg af Kristian »

Februar 26th, 2006 at 20:06

Interessant læsning!
http://www.herpesinfo.dk/viewtopic.php?f=7&t=101

Studsede over Margerine i toppen. Hvad så med smør? Lidt længere nede på listen. Okay. Så bliver man nysgerrig efter at se mælk. Sad og stirrede lidt på tallet. 679mg Lysine står der. Nå?
Hvorfor er der så lige at man skal købe det der Lysine på tableter? (Som jeg iøvrigt lige selv har bestilt et eller andet sted, fordi jeg ville prøve det.) Kiggede på det link til ErnæringsData ovenfor. De siger godt nok ikke helt det sammen. Den viser at der i 245 gr mælk er 343mg Lysine. Det vil altså sige at hvis jeg drikker 1 liter mælk om dagen, så får jeg 1.400 mg Lysine. Det er jo tankevækkende.

Ukendt

Re: Debat om Aminosyrer

Indlæg af Ukendt »

Marts 7th, 2006 at 23:37

Spændende læsning- vi er jo desværre et par stykker, der lider af HSV2 og denne liste kunne da være en hjælp evt.

Det er i hvert fald værd at prøve. Et lille tip er også at spise Longovital, der efter sigende indeholder et stof, der skulle hjælpe med at holde virusen nede..
Tak for tip´et

Ukendt

Re: Debat om Aminosyrer

Indlæg af Ukendt »

Maj 15th, 2007 at 11:23

Min erfaring er, at indtag af selv en lille mængde chokolade eller nødder koster et udbrud, hvis man ikke tager lysin-tabletter.

Ukendt

Re: Debat om Aminosyrer

Indlæg af Ukendt »

Maj 23rd, 2007 at 18:39

“Et lille tip er også at spise Longovital, der efter bsigende indeholder et stof, der skulle hjælpe med at holde virusen nede.” ? ? ? ?
Hvilke af Longovital produkt anbefaler du og hvor kan man købe det?

Ukendt

Re: Debat om Aminosyrer

Indlæg af Ukendt »

Juli 2nd, 2007 at 14:20

Er der én der kan hjælpe med at fortælle, hvor jeg finder oplysninger om chokolade og evt andet slik som lakrids?
Kan ikke finde det på listen.

Ukendt

Re: Debat om Aminosyrer

Indlæg af Ukendt »

Januar 7th, 2008 at 16:19

Dette var interessant. Har vært plaget med Herpes i lengre tid. Har forstått at utbrudd ofte har sammenheng med Sol, Sitrus, Stress (3-s’er) - det har hjulpet å kutte det ut, samt spise L-Lysine. Likevel har jeg ofte utbrudd.

Denne listen ga svaret: Jeg spiser store mengder peanøtter, sjokolade, mandler og andre nøtter og løk. Skal prøve å snu på kostholdet for å se om det hjelper.

Besvar