Hvordan siger jeg det til min nye kæreste ??

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
Dorte

Hvordan siger jeg det til min nye kæreste ??

Indlæg af Dorte »

Jeg har lige fået konstateret herpes og har derfor ingen erfaringer at dele. Til gengæld vil jeg gerne høre, om der er nogen, der vil dele deres erfaringer med mig m.h.t. at “sælge problemet” over for en potentiel kæreste. Jeg er single, og lige nu føler jeg, at der nok ikke er nogen “der vil ha’ mig”, men jeg håber, jeg tager fejl! Hvad er jeres erfaringer - er I i forhold?

Kh
Dorte

Ukendt

Re: Hvordan siger jeg det til min nye kæreste ??

Indlæg af Ukendt »

Hej Dorte

Det er en helt ny situation man bliver mødt med, når diagnosen er stillet; du har herpes. Jeg prøver stadigt at forholde mig til at den er endegyldig. Der er ingen kur. Men ser du, selv om det synes uoverkommeligt lige nu, er det ikke kun negativt. Jeg blev smittet velvidende at min kæreste var smittebærer. Hun fortalte selvfølgeligt dette inden vi indledte et intimt forhold, så jeg tog selv valget på baggrund af forudgående studier af konsekvenserne.
Jeg løb risikoen netop fordi at denne sygdom ikke bør være bestemmende for mit liv. Ej heller hendes. Hun er den samme person, med eller uden herpes.

Du taler selv om at “sælge problemet”. Svaret er at du skal sælge dig selv, som du altid plejer. (Hermed ikke sagt at du skal skjule det!!!)
Man bliver selvfølgeligt mere tilbageholdende, mindre udfarende.
Der er ikke en opskrift på hvordan man fortæller det, men vigtigst er at du lader partneren beslutte på egen hånd og vejleder i konsekvenserne heraf.
Herpes er ikke det første man ser. Det er ikke det første man fortæller. På den positive side, sorterer sygdommen useriøse partnere fra;-)

Så svaret er; Ja, der er helt sikkert nogen der vil have dig. Sikkert flere endda;-)

Dorte

Re: Hvordan siger jeg det til min nye kæreste ??

Indlæg af Dorte »

Tusind tak for dit meget seriøse og kloge svar. Det blev jeg glad for! Jeg er meget taknemmelig for, at du har svaret så udførligt! Det varmer! Jeg vil tænke på det fremover. STOR tak!

Ane

Re: Hvordan siger jeg det til min nye kæreste ??

Indlæg af Ane »

Hej alle!

Først tak for, at I deler erfaringer med andre, jeg har selv været HSV2-positiv i et år nu og det har været en kæmpe hjælp for mig at læse om andres erfaringer!
Til Dorte: Fortvivl ej! Jeg var knust da jeg fik herpes, jeg troede ikke nogen ville have mig, at jeg nogensinde ville kunne have et normalt forhold igen. Jeg gemte mig væk fra verden og tog det meget, meget tungt. Efter samtaler med en sexolog og nære venner, fik jeg ligeså stille sat det hele i perspektiv. Alle mennesker bliver smittet af forskellige virusinfektioner livet igennem, og herpes er bare én af dem. Herpes er jo når alt kommer til alt bare en hudsygdom. Dem er der mange af!! Medicin kan i høj grad afhjælpe symptomerne. Mht. fyre; jeg fik herpes af min samboende kæreste gennem 3 år, der havde været mig utro. Tidligere har jeg altid brugt kondom, og der gik også 2 år før vi dyrkede ubeskyttet sex, - efter at være blevet testet med blodprøver begge to!!!! Så selvom man er over-forsigtig kan man ikke helgardere sig mod kønssygdomme! Så det, at du har herpes behøver slet ikke betyde, at du er “billig” eller “løs på tråden”. Hvis en fremtidig partner ikke kan indlede et intimt forhold til dig, så er han slet ikke det værd!
herpes er kun én af de 1000 ting, der udgør helheden Dorte.
Jeg håber du ligeså stille kan få fred med det, kh Ane

Dorte

Re: Hvordan siger jeg det til min nye kæreste ??

Indlæg af Dorte »

Til Ane!

Hej Ane, tusind tak for dit indlæg af 9. april! Jeg har ikke været inde på siden i lang tid, men jeg blev meget glad for at læse dit indlæg her i dag.

Kh
Dorte

Besvar