Herpes vil ikke gå væk

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
Etna23
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. feb 2018, 10:43

Herpes vil ikke gå væk

Indlæg af Etna23 »

Hej alle sammen
Jeg har fået herpes og jeg kan simpelthen ikke få det til at gå væk. Jeg har hørt at nogle har mange smerter, men mit gør ikke rigtig ondt, det genrer mig bare rigtig meget.

Symptomerne startede for næsten 1 måned siden og så er det gået næsten helt væk, men er nu kommet tilbage. Jeg har gået uden trusser nogle dage nu, men det vil simpelthen ikke gå væk.... jeg er så bange for at jeg aldrig kan få det væk.
Jeg er klar over at man er smittet med herpes for life, men mit røde udslet vil ikke gå væk...
Nogle der kan hjælpe?

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Herpes vil ikke gå væk

Indlæg af malou85 »

Hej Etna

Skal lige forstå det ret - er det fordi du bliver smittet igen og igen - altså udbrud efter udbrud, som starter på ny igen og igen?
Eller er det et udslæt, der har været der igennem længere tid.

Herpes udbrud starter som blister, som brister - dernæst bliver de til sår og heler uden ar. Det skulle helst ikke være en længerevarende proces.

Jeg forstår dig som om dette er dit første udbrud? I det første år kan man være ramt af mange udbrud. Kroppen danner huskeceller hver gang, og du kan hjælpe din krop ved at styrke dit immunforsvar :)

Etna23
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. feb 2018, 10:43

Re: Herpes vil ikke gå væk

Indlæg af Etna23 »

Jeg ved ikke om det er det samme udbrud der har været igang i over en måned, eller om der er startet et nyt. Jeg føler ikke jeg har særligt store blister. Det er mere røde dutter. Her for en uge siden var det næsten helt væk, men så blussede det op igen. Så tror nærmest det ene udbrud har taget det andet

Gæst

Re: Herpes vil ikke gå væk

Indlæg af Gæst »

Det er irriterende men tænk på at din krop kommer på arbejde med at danne antistoffer hurtigt med alle de udbrud . Så længere hen af vejen vil dine udbrud blive nemmer at håndtere

Besvar