Ny i "Klubben"

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
Olivia2000
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. jun 2016, 21:05

Ny i "Klubben"

Indlæg af Olivia2000 »

Hej.

Jeg er sidst i tyverne og har brugt lang tid på at komme mig over min eks-kæreste (som også har været min eneste kæreste). Jeg har derfor haft rigtig svært ved at finde en ny kæreste og have tillid.

Jeg har siden jeg var barn været smittet med Herpes på læberne. Jeg brugte de første 20 år af mit liv på at skamme mig og føle mig ulækker pga det. Men siden hen lærte jeg at leve med det og håndtere udbrudene, så de faktisk har været næsten ikke eksisterende til sidst.

Men nu har jeg så lige netop fået konstateret herpes på kønsdelene. Jeg er stadig i chok og jeg føler at mit liv er ovre. Vitterlig :|
Jeg har måttet være sygemeldt hele ugen pga manglende søvn og uendelig smerte. Jeg føler mig atter klam og skamfuld, og jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere denne situation i forhold til:

1. Hvordan kan jeg behandle denne form for herpes, så jeg kan have en tålelig hverdag uden sygemelding?
og
2. Hvordan skal jeg nogensinde kunne få et seksual liv til en kæreste? Hvordan kan man have ubeskyttet sex med en fast partner uden at man smitter?

Jeg er virkelig ulykkelig og har ikke lyst til at dele dette dilemma med min omgangskreds. Jeg har brug for støtte og hjælp!

Hilsen den ulykkelige nye i "klubben" :|

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Ny i "Klubben"

Indlæg af kama »

Hej Olivia2000,

Jeg ved godt det er noget tid siden, du skrev, men er ikke selv herinde særlig ofte længere.

1: mht. behandling af herpesen? ved du om det er samme type som du har på læberne, eller er det den anden? Under alle omstændigheder kan du gå til lægen og bede om at få medicin profylaktisk, dvs. forebyggende mod udbrud. Eller få udskrevet recept på noget du kan tage, når du begynder at mærke symptomer på at udbrud er på vej.

2: Du skal nok kunne få et fungerende seksuelt forhold til en fyr/kæreste. Det vigtigste er dog, du er ærlig omkring det fra start af, og ikke lægger skjul på du har det. Jeg har kun oplevet en fyr, der blev skræmt væk da jeg fortalte ham det. Prøv at fortælle fakta omkring smitterisiko og evt. kan du nævne at det i daglig tale kaldes for "forkølelsessår". Men du må lade det være op til fyren om han så vil gå med til ubeskyttet sex eller ej.

Det er en møgsygdom, det ved jeg kun alt for godt, og det er ikke rart når man får at vide, man har den infektion. Jeg følte også at min verden gik i stå og havde lyst til at lægge mig ned og dø.

Du skal bare huske på, du er ikke ulækker og du behøver ikke skamme dig over det. Alle kan få den, og man anslår at omkring 80-90% af alle voksne har infektionen. Det har ikke noget at gøre med om man er omkring sig. Mange får det af deres faste partner, så intet at skamme sig over.

De bedste hilsener
Kama

Besvar