Sex efter udbrud?

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
Gæst

Sex efter udbrud?

Indlæg af Gæst »

Hej,

Jeg har haft herpes G i ca 1,5 år med (heldigvis) meget få udbrud.
Er pt ved at være igennem mit andet udbrud (1 på nederste del af ballen og 1 v halebenet ??), men er lidt i tvivl om hvor hurtigt efter et udbrud man må ha sex igen?

Jeg ser pt en fyr, som jeg virkelig gerne vil se snart igen og omvendt. Han ved godt at jeg har herpes og vi bruger altid kondom grundet de dumme 5 % smittefare.
Men nu er jeg i tvivl om hvornår man må ha sex efter udbrud??
Jeg har to blærer; den ene er der et lille sår på det andet ser ud til ligesom bare at gå i sig selv uden sår. Jeg kan ikke mærke dem.

Hvad siger I? Venter i til såret er HELT væk eller er det ok at ha sex, når nu der ikke er væske ell. Lign?
Hvordan griber i det an?

Tak :)

Gæst

Re: Sex efter udbrud?

Indlæg af Gæst »

Rettelse: jeg havde to blærer, hvor den ene er blevet til sår og den anden ligesom bare er ved at forsvinde..

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Sex efter udbrud?

Indlæg af malou85 »

Hej :)

Kom du på kur, hvis ja, når symptomerne viste sig eller da det var i udbrud?

Jeg venter med sex til området er totalt frit for sår, blærer, mærker, alles :) Jeg vil ikke risikere at smitte min partner eller mig selv yderligere :)

Blærerne er vist de, som smitter aller mest, men der KAN sidde rester af virusvæske i såret.

Gæst

Re: Sex efter udbrud?

Indlæg af Gæst »

Tak for svar!!

Blærene kom faktisk forskudt;
Den første opdagede jeg søndag og startede kur med det samme (men ik i opløbet), den anden kom så om fredagen mens jeg endnu var på kur og fortsatte derfor med endnu en kur - så har været på piller gennem hele perioden med nummer to.

Jeg har presset min krop lidt hårdt med byture op til menstruation, så det er nok det der har tricket begge udbrud :( Er ik så 'sart' ellers (indtil nu i hvertfald).

Det virker bare på min hud som om den er enorm sart; får mærker af ingenting. Har stadig mørke pletter fra primærudbruddet for 1,5 år siden og får altid pigmentforanfringer hvis jeg har haft en lidt dyb bums - så at vente på at 'mærket' går væk betyder at vente for altid for mit vedkommende, tror jeg :)

Men det er måske bedst at vente på at sårene er helt forsvundet.. Har aftale med ham om 5 dage, så der håber jeg de er gået væk!! Ellers må jeg måske udskyde det..

Hvad siger I andre? Hvor længe venter I?

Besvar