Fremprovokere udbrud

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
BileyMouse
Indlæg: 5
Tilmeldt: 8. feb 2014, 20:23

Fremprovokere udbrud

Indlæg af BileyMouse »

Hej alle
Jeg har et simpelt spørgsmål :
Hvis en Person med HSV2 dyrker ubeskyttet sex med en anden person med HSV2 og ingen er i udbrud, vil det så fremprovokere et udbrud?
Jeg spørger fordi jeg prøver at pege mig ind på hvem det er der har smittet mig. Jeg har en ide om hvem det er, men han nægter og påstår at han er helt ren. Alligevel skræmte det ham ikke væk at jeg havde HSV2 og vi havde ubeskyttet sex efter jeg fortalte ham det. Jeg sagde også at jeg troede det var ham, men han var helt rolig og sagde at det var det bestemt ikke. Jeg tror at grunden til at han turde have ubeskyttet sex er at han selv er smittet, for hvem ville ellers være ( ja undskyld mig ) så dum??

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Fremprovokere udbrud

Indlæg af kama »

Jeg ved ikke om det skulle fremprovokere et udbrud, hvis to med samme type HSV har ubeskyttet sex, dog tvivler jeg på det. Men er ikke sikker.

Du nævner, at fyren siger, han er usmittet. Med mindre han har været ved lægen og fået foretaget podninger eller blodprøver, kan han ikke vide det med sikkerhed, da der findes mange som er smittet, uden at vide det. Han kan sagens have en af HSV-typerne, dog uden at være plaget af udbrud. Det er der nogle der har.

Men hvis du har fortalt ham om det, og han stadig vælger at have ubeskyttet sex med dig, så er det hans valg. Det kan også være, han har set du ikke har udbrud, og derfor tog chancen, hvis han -som mange andre- er blevet oplært med, det kun smitter ved udbrud. Det gør det så ikke, der vil være ca. 5% risiko for at smitte i udbrudsfrie perioder, da man godt kan udskille virus, uden det nødv. fører til et udbrud.

Besvar