Samvittigheden

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
HB24
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. feb 2013, 13:17

Samvittigheden

Indlæg af HB24 »

Jeg har haft nogle måneder til at vende mig til tanken nu.
Og den er stadig lige hård at bære!

Har den mest fantastiske kæreste som har hjulpet mig meget igennem sygdommen der ellers slog mig helt ud psykisk og som stadig elsker mig utrolig højt. Men jeg har bare den værste samvittighed - jeg er så bange for at smitte ham, har både hpv og herpes og ville ikke kunne bære hvis han blev smittet.
Da jeg fik første udbrud var jeg på kanten til at slå op med ham på stedet fordi jeg ikke følte jeg kunne byde ham det.

Den dag i dag kan jeg ikke lade vær at tænke på hvad jeg gør hvis vores forhold skulle gå i stykker (selvom jeg ikke regner med det) ville ikke kunne sige at jeg har den sygdom - og selv hvis jeg gjorde ser mange jo på en som om man har pest når man har herpes.

Har virkelig brug for at høre man kan lære at leve med det.
Føler lidt jeg har mistet alle chancer for at være ung og lege rundt.

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Samvittigheden

Indlæg af kama »

Hej HB24,

Det tager tid at lære at leve med det, det vil jeg ikke benægte. Men hvis din kæreste er indforstået med du har hsv, er der intet til hinder for, I kan have sex med hinanden. Han skal bare gøre opmærksom på, der også er en lille smitterisiko når der ikke er udbrud.

Ved evt. fremtidige sexpartnere, hvis dit forhold går i stykker, så sørg for at informere fyren inden, så han kan tage stilling til det. Fortæl ham om smitterisiko, samt hvordan det er at have det. Langt de fleste fyre (ud fra kommentarer på andre tråde her på siden) ser ud til at acceptere det, men de skal have det at vide på forhånd, så de selv kan træffe deres valg, om de er villige til at udsætte sig for smitterisiko.

Ellers tal med nogle venner/veninder om hvordan du har det. Du vil sikkert blive overrasket over hvor mange i ens omgangskreds, der har virussen. Det blev jeg selv. Det hjælper rigtig meget.

Bare sørg for at give fyren et valg. ;)

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Samvittigheden

Indlæg af kama »

Ups, glemte at skrive: Man vil lære at leve med det, selvom det i starten føles som om, hele ens verden går under. Gik selv helt ned med flaget, da jeg sidste år fik konstateret hsv-1. Har senere undret mig over, det ikke er blevet opdaget før, da jeg har fået rigtig mange underlivsundersøgelser.

Men ved at snakke med min mor, min søster og mine veninder, fik jeg et mere afslappet forhold til det, selvom det selvfølgelig hele tiden ligger i baghovedet, jeg har det. Selvom jeg har lært at leve med det, har jeg også ændret nogle af mine vaner, for yderligere at minimere smitte til især min søn (min mand er det ligemeget med, det var ham som smittede mig.).

Så prøv at få talt med nogle venner/veninder, det vil hjælpe helt enormt at få luftet ens tanker, og samtidig finde ud af, at flere end man tror har herpes virus i kroppen.

HB24
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. feb 2013, 13:17

Re: Samvittigheden

Indlæg af HB24 »

Rigtig mange tak for dit svar :)

Mit problem er jeg ikke rigtig har nogen at snakke med - mine forældre er de eneste der ved det udover min kæreste og det er kun i mangel af bedre jeg ringede til min mor da jeg havde fået det konstanteret (manglede en at tude af)
Hende snakker jeg bare ikke den slags med .... Har vi aldrig rigtig gjort.

Mine veninder deler jeg slet ikke den slags med.
De ved ikke jeg er biseksuel, er blevet voldtaget to gange mens jeg har kendt dem, har herpes og hpv ... Ikke engang da jeg oplevede en spontan abort og virkelig havde brug for nogen kunne jeg få mig selv til at ringe

Den eneste jeg kan snakke med er min kæreste - og han er ikke den mest forstående, herpes er bare et sår, kønsvorter er bare nogle små knopper, den spontane abort skulle vi være glade for var sket (er jeg enig i men det sendte mig noget i chok!!) ... Han er helt fantastisk, men ikke så god til den slags :)

Det er svært at komme over når man står alene med kampen

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Samvittigheden

Indlæg af kama »

Jeg er glad for du kunne lide mit svar.

Jeg er dog ked af, du ikke kan tale med hverken dine venner eller din mor omkring det, samt at din kæreste ikke er så god til den slags. Men altid noget, du kan tale med ham.

Det må virkelig være hårdt, både med hsv'en men også med alle de andre ting du har været igennem, og endda ikke har kunnet få luft for det. Jeg kan godt forstå, hvis alle de ting får dig til at gå ned med flaget, og der er det vigtigt at have nogen at tale med.

Han har ret i, at herpes bare er et sår/blærer, men at man aldrig kan komme af med virussen, når man først har den, samt angsten for at smitte andre, og den forringede livskvalitet den medfører (plus, at spædbørn, samt andre svækkede personer kan dø af virussen), så er det klart, man let går i sort. Og med alt det andet du har oplevet, så synes jeg du virker som en stærk person, især når man tager i betragtning, du ikke har nogen at snakke med (den uforstående kæreste inkl. ;) ) og få luft for alt hvad der rører sig i dig.

Håber, du synes om denne hjemmeside, hvor du kan læse, du ikke er alene, samt se hvor mange, der har været tæt på at gå helt ned, da de fik konstateret herpes.

Det er faktisk for dårligt, der ikke findes mere information omkring denne sygdom, da man regner med at omkring 80% af den voksne befolkning har den, og der ikke findes nogen kur mod den. I mange tilfælde ødelægger den folks livskvalitet, så der burde faktisk komme mere fokus på den, samt på forskningen indenfor at finde en kur.

Ananas
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. okt 2011, 18:02

Re: Samvittigheden

Indlæg af Ananas »

Hej HB24,

Vi er nogle stykker herinde fra, som før har mødtes, og delt erfaringer og frustrationer.
Det var enormt befriende at have nogle at dele det med, og så ovenikøbet nogen som kendte til det man snakkede om. (jeg har hverken snakket med familie eller andre veninder om det).
Hvis det var noget, du kunne tænke dig, må du sige til.
Du kan evt skrive en privat besked til mig.

Besvar