kan nogle vare immume for herpes

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
tulle

kan nogle vare immume for herpes

Indlæg af tulle »

jeg er meget glad for at jeg endeligt at fundet denne side.. foler mig meget alene med at have herpes "forneden", blev smittet af en ex kaerste for 10 aar siden, jeg vidste godt han havde det, og blev desvaerre smittet, jeg har ikke haft saa mange udbrud ca 2-3 om aaret, meget smaa. jeg har nu haft den samme patner i 7 aar, vi har ikke sex naar jeg har udbrud eller noget paa vej, men saa har jeg lige least at man godt kan smitte uden man har udbrud ? indtil vidre er han heldigvis ikke blevet smittet, kan han vaerer imume over for smitten ? hvad er jeres erfarring, bruger i altid kondom ? selv naar man ikke har udbrud. jeg kender ingen der har herpes forneden, eller ingen snakker om det ...

herpesdater
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22. jun 2012, 10:12

Re: kan nogle vare immume for herpes

Indlæg af herpesdater »

Hej Tulle.

Jeg vil råde dig og kæresten til at linke ind på www.sexogsundhed.dk læse alt hvad du kan finde om herpes g. (hsv 1 og hsv 2) og så følge jeres mave fornemmelse.

Jeg tror personligt ikke at der er nogle som er immune over for herpes, såå pas på. Det smitter lige pludseligt.

Derudover kan jeg anbefale www.herpsdating.dk hvis du engang søger et nyt forhold. Her har alle herpes på lige fod med hinanden.

Mange hilsner og held og lykke fremover

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: kan nogle vare immume for herpes

Indlæg af Arenze86 »

Det er rigtigt at man kan smitte selvom man ikke har udbrud - jeg er blivet smittet af en der ikke engang vidste han havde det i kroppen, og jeg strejfede ham bare i 1-2 sekunder, før han tog kondom på.

Jeg har haft en kæreste nu igennem snart 4 år, og da vi besluttede os for at smide kondomet (som bestemt ikke giver 100 % sikkerhed), gik der vel et halvt til et helt år, så var han smittet. Han er dog langt fra lige så plaget som jeg er - han får også kun enkelte udbrud om året. Og vi havde også holdt os fra sex når jeg havde udbrud.

Om din kæreste er immun... Tja... Immun er måske så meget sagt, men han må have en god modstandsdygtighed. Det får han hvis han har antistoffer i kroppen i forvejen. Som skrevet blev jeg smittet af en der ikke vidste han havde det i kroppen - måske er det også tilfældet for din kæreste (masser af antistoffer). Eller også har i bare ramt gode tidspunkter - man siger overordnet at man kun smitter i 5 % af tiden, når man ikke har udbrud.

Nybegynderen

Re: kan nogle vare immume for herpes

Indlæg af Nybegynderen »

Vil lige sige at det der herpresdating er et flop... der er 7 brugere og gennemsnitsalderen er 30, så måske ikke det rigtige sted at henvise meget unge piger og drenge

Besvar