Ubeskyttet sex - sådan gør jeg

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
Her

Ubeskyttet sex - sådan gør jeg

Indlæg af Her »

Marts 22nd, 2007 at 0:09

Jeg har haft Herpes G i på penis i over 20 år. De første par år med udbrud hver måned. Efter få måneder lykkedes det mig at smitte mig selv på hånden (heldigvis venstre).

Efterhånden er virus brændt lidt ud. Og der kan nu gå måneder imellem. Jeg kan som regel (men ikke altid) mærke det i nervebanerne et par dage før udbrud. Henholdsvis i venstre balle og i underarmen. Manglende søvn er som regl startskuddet. Og ja, det påvirker livskvaliteten.

Men jeg er dog blevet gift og har tre sunde børn. Min kone er umiddelbart ikke smittet. Det skyldes nok at jeg er meget opmærksom på symptomer, og hellere bruger kondom en gang for meget end en gang for lidt. Faktisk har jeg også måttet konstatere at ubeskyttet sex giver slid på penis, som kan forårsage udbrud.

Med hensyn til smitte:
Det smitter ALTID ved udbrud, faktisk allerede før det er synligt (et par dage). Og det kan smitte udenfor udbrudsperioderne. Så pas på, gnid f.eks. aldrig dig selv i øjnene.

Jeg mener at have haft gavn af Longovital (iøvrigt ligesom kvindehåndbold landsholdet). Nu vil jeg prøve aminosyre (har hørt godt om det), hvilket iøvrigt kan fås naturligt via bla. bønner, brokkoli mv.

Besvar