Hvordan lever man og dyrker sex i et fast forhold?

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
K

Hvordan lever man og dyrker sex i et fast forhold?

Indlæg af K »

Hej med jer
Dejligt med denne side så man kan se man ikke er ene med problemet herpes.
Jeg er en 30 årig fyr der lige har fundet ud af jeg er smittet med herpes og udsigten til at skulle bruge kondom resten af livet sammen med min kæreste er ikke til at holde ud. Vi har et fantastisk sexliv, men ingen af os bryder os om at bruge kondom, hvilket tilsyneladende er nødvandigt for at eliminere smittefare.

Det hvilket lægger en gigantisk dæmper på vores sexliv og jeg er bange for det helt skal ødelægge vores forhold. Er der nogen der har erfaringer med hvordan man lever og dyrker sex i et fast forhold når man er smitte med herpes….vil meget gerne have nogle råd
På forhånd tak.
K

Tailfeather
Indlæg: 8
Tilmeldt: 21. nov 2010, 16:48

Re: Hvordan lever man og dyrker sex i et fast forhold?

Indlæg af Tailfeather »

Jeg har efterhånden haft herpes i 4 år, og jeg har været i fast forhold i al den tid. Så lidt har jeg da sat mig ind i det.

Først og fremmest er det kun i 5% af de udbrudsfri perioder, at du smitter. Denne risiko bliver mindre, hvis du eksempelvis er i forebyggende behandling nedsættes den risiko. Det er selvfølgelig op til det enkelte par, om det er en chance man er villig til at tage. Men chancen er der altid.

Derfor, den bedste mulighed er naturligvis, altid brug kondom og undgå sex under udbrud.

MEN. Jeg er heller ikke vild med kondomer. Jeg har altid brugt dem ved one-night stands, fordi jeg ikke ville bringe herpes op der, og fordi jeg sandsynligvis aldrig ville se vedkommende igen. Men de faste kærester har fået det at vide allerede inden vi havde sex. Og så har de selv taget stilling til om de ville bruge gummi eller ej. Min nuværende har jeg været sammen med i snart to år. Vi har ikke brugt gummi ud over den korte periode, hvor jeg ikke var på p-piller (ca. 3 mdr), og han er ikke blevet smittet. Vi har undgået sex under udbrud, og jeg har for en sikkerheds skyld ventet en dag eller to for at sikre mig, at det var helt væk. Og jeg fortæller ham altid, hvis jeg har et udbrud, så han også har en chance for at tage stilling til, om vi skal vente en dag mere.

Så du kan naturligvis sagtens have et sexliv der ikke involverer kondomer forevigt. Men du skal også være klar over, at den lille 5% risiko altså er der.

Besvar