Sex uden gummi

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
Ukendt

Sex uden gummi

Indlæg af Ukendt »

Hejsa med jer!
Jeg er 32 år og har lige fået konstateret herpes genitalis. Jeg har tilsyneladende haft det liggende i kroppen i flere år uden at vide det - ØV. Jeg har den dejligste kæreste og vi har det skønneste sexliv, men nu er jeg er selvfølgelig bange for at smitte hende og bange for at vores skønne sex som betyder meget for os stopper. Jeg har læst at herpes tilsyneladende også smitter når det ikke er i udbrud.

Ifølge netdoktor skal man derfor bruge kondom hver gang man har sex, men det bryder hverken min kæreste eller jeg mig om……….stort problem
Er der nogen der har nogle gode erfaringer i hvordan man takler herpes når man er i fast forhold så vil jeg meget gerne høre om det?……og er der evt. nogen der kende en god sexolog man kan tale med om det?
Tak!!!!!!!!!

Klaus

Re: Sex uden gummi

Indlæg af Klaus »

Ja det er jo det politiske svar at man skal bruge kondomer hele tiden. Du får da ikke en læge til at sige andet.
Jeg har læste flere andre skrive at de synes deres liv er brudt sammen over at de nu ikke kan have normal sex.

Jeg er er selv 40 år nu, og har haft Herpes G siden jeg var 17 år. Og fra da af og til i dag har jeg foruden det løse, haft 3 langvarige forhold (5,3,8 år) Dem har jeg alle fortalt at jeg har det. Og alle var virkeligt søde forstående, og sagde at det var en risiko de var villige til at løbe.

Jeg har i grove træk kun dyrket sex uden gummi med dem, foruden kortere perioder hvor de måske har haft behov for at droppe pillerne af forskellige årsager. Og jeg har ikke smittet nogen af dem. Det bliver altså til en del dejlig sex på 16 år.

Men så skal der tilgengæld også displin til.
Det er i de svage øjeblikke at det går galt. Så har hun måske lige købt noget lækkert nyt lingeri eller du synes blot at hun er extra lækker i dag, og har sådan lyst, og du har dit "lort". Du siger til dig selv; "Nu er det jo også så godt som overstået, så mon ikke det går an ??" Forkert !

Jeg har blot fulgt denne enkle regel.
Jeg får altid en snurren/overfølsomhed i benet eller på armen, lige inden jeg får et udbrud. Og så er det slut med sex indtil det er helt overstået. Dvs. til sårene er helede og skorperne er helt væk. Det tager tit 14 dage.

Jeg synes det er en lidt hysterisk holdning der florere.
Jeg skal ikke afvise at man kan smitte uden udbrud. Men sansynligheden er i mine øjne usædvanlig lille.
Så længe du bare informere ordentligt, så er det en risiko i løber sammen. I dele ansvaret, og tager "chancen" sammen.

Lad være med at dyrke udbeskyttet sex med ukendt mennesker. Det er ikke fair, at din ukendte sex partner ikke får lov at tage stilling til spørgsmålet selv.

I har et langt og dejligt sexliv foran jer. Slap nu lige lidt af. Det er en hudsygdom. Ikke en dødelig sygdom.

Mange hilsner. Klaus

Besvar