Er "grøn" på det med hsv 2.

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
mcva

Er "grøn" på det med hsv 2.

Indlæg af mcva »

Det er så nyt at jeg fik det konstateret hos lægevagten i lørdags, jeg føler mig godt nok chokeret og lamslået. Har været sammen med min forlovede i 7 år, jeg føler mig som en fiasko og havde allermest lyst til at kører i skoven og hænge mig selv.
Det værste var at om morgenen var vi blevet enige om om at smide p-pillerne for at skulle prøve på at få en nr(4) efter at mistede nr (3) efter fødsel okt. 2010 . Og så får man det gik i nøden, plus jeg idag har fundet ud af at de p-piller jeg tog er dem der er blevet snakket en del om på det sidste gestinyl, så det er jo bare super fedt det hele.
Jeg føler mig godt nok som et misfoster ligger og tyder om natten og om dagen når jeg er alene.

Knus og gøre mcva

kama
Helgen
Helgen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29. feb 2012, 21:48

Re: Er "grøn" på det med hsv 2.

Indlæg af kama »

Hej, Jeg kender godt den fornemmelse af at man har lyst til at gøre en ende på det hele, ved konstateringen af HSV. Jeg fik selv konstateret HSV-1 (genitalis) tidligere i år, og gik derefter ned med flaget i en kortere periode. Samme uge havde jeg ovenikøbet fået et hårdt afslag på et job jeg havde været til samtale på. Når jeg tænker tilbage, så tror jeg, jeg har haft det i godt og vel 5-6 år, men bare ikke vidst, det var det (er blevet smittet af min mand, der har forkølelsessår).

Men noget, der også har hjulpet er, at jeg har kunnet fortælle det til mine nærmeste venner (som jeg har kendt igennem flere år), og de har ikke taget afstand til mig. Hvis du har nogle gode venner, du tror vil kunne tage nyheden, så prøv at fortælle dem det. Det hjælper at tale om det, og at få luft for alle de tanker man går og tumler med. Samtidig skal du sørge for at gøre dem opmærksom på, at smitterisikoen overfor dem er stort set ikke eksisterende. Hvis de er bare for at dele toiletsæde med dig, så bare sig til dem, de skal vente et par minutter eller 5 inden de selv går på toilettet efter dig, for så er virussen død, og kan ikke smitte.

Nu har jeg lært at leve med det, men er nødt til at tage piller stort set hver dag, hvilket jeg finder virkelig irriterende, og samtidig ligger der en frygt i baghovedet for at jeg skulle komme til at smitte min søn med virussen. Indtil videre har jeg dog ikke opdaget nogle blærer eller sår på ham, der kan indikere en smitte. Dette betyder, at der er rutiner jeg har været nødt til at ændre, for at mindske smitterisikoen, og skal jeg være ærlig, så er jeg glad for jeg ikke vidste noget før nu, for så ville jeg nok have fravalgt at få børn, og som det er, så kan jeg nu ikke undvære min søn. Det gør også, jeg ikke længere er helt så nervøs ved at få flere børn, da han er helt normal.

Hvis du har fået konstateret HSV, betyder det, du har haft udbrud tidligere, og dermed dit barn under en kommende graviditet være godt beskyttet mod sygdommen, sålænge du bærer på det. Risikoen for at smitte, sker ved selve fødslen, hvis der er udbrud, men da din læge nu ved du har infektionen, vil der være større opmærksomhed omkring det, og hvis det viser sig at du har udbrud, vil der højst sandsynligt blive foretaget et kejsersnit (min søn blev taget ved kejsersnit, på grund af komplikationer). Ellers så giv besked om, du ønsker et planlagt kejsersnit, for at undgå at smitte barnet.

Alle p-piller giver en forhøjet risiko for blodpropper, men det er kun nogle enkelte mærker, der hives frem i medierne, og som bliver blæst op til at være ekstremt farlige. Hvis du er nervøs for at fortsætte med mærket, så gå til lægen og bede hende/ham om at finde en anden type. Tro mig, jeg kender godt det med at føle mig som et misfoster (primært fordi jeg er overvægtig (kun omkirng 15-20 kg)), det hjalp så ikke på det med konstateringen af HSV-1.

Ud fra hvad jeg har kunnet finde af oplysninger, så forskes der i at finde en kur, enten en der helt kan kurere sygdommen, eller forhindre den i at gå i udbrud igen. Problemet i den henseende er desværre finansieringen, da mange indenfor den lægevidenskabelige verden ikke anser virussen for at være at særlig medicinsk interesse (dvs. kan ikke tjene nok penge på det), på trods af at mellem 70-80% af den voksne befolkning i den vestlige verden har virussen. Der er åbenbart mere prestige i at forske indenfor fedme, selvom der er færre overvægtige end HSV smittede, og overvægt kan man rent faktisk selv gøre noget ved, uden brug af medicin.

Besvar