muligvis mittet den nye fyr :(

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
Lotte

muligvis mittet den nye fyr :(

Indlæg af Lotte » 21. mar 2011, 22:10

Hej...

Jeg har efterhånden været smittet med herpes i flere år og troede egentlig at jeg havde affundet mig med situationen... Har været så heldig at jeg har haft en sød kæreste i flere år der var afklaret med risikoen, og det hele har sådan set været rosenrødt.. Men for et par måneder siden giv vi desværre fra hinanden og så skal jeg jo til at starte forfra... Så for et par uger siden begyndte jeg at se lidt til en tidliger kollega, en rigtig sød fyr, og blev hurtigt enig med mig selvom at det var nemmest at få sygdommen frem på bordet inden forholdet udviklede sig... Noget som han tog overraskende pænt!

Nu er situationen så den at han måske er bleve smittet og det tager han tilgengæld ikke særlig godt, han er selvfølgelig træt af situationen og ked af det hele men nu ved han heller ikke om han gider at have noget med mig at gøre mere... (Føler lidt at han kigger på mig som et ondt misfoster)
Er selv dybt ulykkelig over at være den der har sat ham i denne situation og ville ønske at jeg kunne gøre det om, ville også ønske jeg kunne gøre noget for at hjælpe ham men ved ikke hvad jeg skal gøre.. men jeg er måske også en smule kynisk om man vil, jeg acceptere og erkender mit ansvar men syntes dog også at han bære en lille smule ansvar. han vidste hvad han gik ind til og han havde muligheden for at smutte inden vi overhovede havde sex, en mulighed jeg ikke selv fik... Derfor gør det mig virkelig også ondt at man bliver set ned på som en lille beskidt kælling...

Ved godt det nok er fordi at han har det svært og som sagt så forstår jeg ham godt og bebrejder ham ikke, men det gør mig ikke desto mindre en smule frustreret og endnu mere ullykelig.... (en frustration som jeg dog ikke lufter for ham)

Ved ikke helt hvor jeg vil hen med dette ud over at få lidt luft fra denne frustration og høre om der er nogen der har haft erfaring med en lignende situation? er det helt hen i vejret at jeg tænker som jeg gør???
Er bare træt af at blive mindet om at jeg er den ulækkere med den klamme sygdom.. I KNOW!!!

Gæst

Re: muligvis mittet den nye fyr :(

Indlæg af Gæst » 23. mar 2011, 15:12

Jeps.....den kender jeg!!!!!
Mødte en fyr og inden vi havde sex, havde jeg fortalt ALT jeg vidste om sygdommen osv osv osv. Dette accepterede han, spurgte selvfølgelig ind til forskellige ting, og han gik også selv på nettet og læste om sygdommen. Hver gang jeg bare havde optræk til udbrud sagde jeg det, og vi havde så ikke sex i de perioder. Vi var så sammen i næsten et halvt år, og af flere årsager gik det ikke mellem os. Da jeg så ikke vil være med til det længere, så wups... var han muligvis, måske, eventuelt osv ved at få udbrud og mente jeg havde smittet ham. Ja, jeg så ikke efter, måtte jo tage det som han sagde. Flere læger sagde dog til ham, at det ikke var det, men hvad ved jeg?? Nå det korte af det lange var, at han i lang tid efter det var slut blev ved at ringe og bebrejde mig, at jeg muligvis havde smittet ham. Men han havde altså selv valgt at tage risikoen.
Min holdning er, har man informeret og selv forsøger efter bedste evne at holde øje med udbrud, så har man altså langt ansvaret over på sin partners egne skuldre. Vedkommende kan sige nej tak, hvis han/hun ikke vil løbe den risiko der er, for at blive smittet. Vi er mange andre, der aldrig har fået lov selv at tage valget.

tjow
Helgen
Helgen

Indlæg af tjow » 26. mar 2011, 16:32

Jeg kan love jer begge - og alle for, at jeg er hundrede procent enig. Når man har oplyst om risikoen og fortalt alt, hvad man ved, så er den ikke længere: så er det vedkommendes egen gambling!

Min egen kæreste er af den fornuftige støbning, at han også mener, at det er sådan, det hænger sammen. Jeg ville simpelthen ikke kunne lade være med at brøle klagende over det, hvis jeg var i en situation, hvor min fyr ikke delte den forståelse.
Men hvis man nu har at gøre med en gut, der ikke er god til at håndtere situationen eller bare ikke ved, hvordan han skal gøre, kan det da godt være, at I skal hjælpe dem på vej ved at sige, at det ikke hverken har eller er nemt for jer, I har været ærlige og givet dem valget fra start, så hvis de tager et oplyst valg om at løbe en risiko, så ligger ansvaret også hos dem selv, og I vil ikke bebrejdes for det. Den er altså ikke længere.

Bjørka

Indlæg af Bjørka » 1. apr 2011, 18:01

Du skriver: "Er bare træt af at blive mindet om at jeg er den ulækkere med den klamme sygdom.."

Det er jo også noget værre vrøvl, ikke? Hvis han er smittet, så kan han jo ligeså meningsfuldt se på sig selv i spejlet som "ham den ulækre med den klamme sygdom"... Eller han kan vælge at se lidt mere konstruktivt på sig selv som et uheldigt menneske, der altså har fået en sygdom, fordi hans immunforsvar ikke evnede at holde den ude af hans krop.

At smitte nogen, man holder af, er vel éns værste mareridt. Man kan ikke undgå at blive ked af det, men når man har gjort det rette og advaret 100 % åbent og ærligt, så har man ingen skyld. Så er det partnerens eget frie valg og eget ansvar at have udsat sig for risikoen. Jeg kan godt forstå, at du er ked af, at du måske har smittet ham, men du har levet fuldt op til dit ansvar og har derfor ingen skyld, og han viser kun svag karakter, hvis han ikke tager ansvaret for det valg, han selv har truffet. Det er naturligt, at han er frustreret, men du er den sidste, han burde vise det overfor. Han burde jo indse, at du ikke lider mindre end han, og at du desuden har lidt længere end han under den onde sygdom.

Det er ikke dig, der er ulækker, det er den sygdom, der har invaderet, der er ond, og det er det hele. Du er stadig dig, og sygdommen er ikke dig.

Forresten, hvis det er en trøst, kan det jo aldrig være 100 % sikkert, at det nu også er dig, der har smittet ham. Mange bliver smittet allerede i barndommen, men sygdommen bryder ikke nødvendigvis ud før flere år efter ved en særlig stresspåvirkning eller anden infektion. Måske har han allerede haft herpes i kroppen, før han mødte dig. Med mindre han har fået taget en prøve, der viste, at han ikke havde, kan den mulighed ikke afvises.

Men lad os alle se frem til den dag, hvor herpes bliver kurérbar. Hvor vi igen kan blive rigtig frie! Det kan i teorien ske den dag i morgen - der sker hele tiden forskningsmæssige fremskridt, og somme tider i store spring!

guest

Indlæg af guest » 8. jul 2011, 22:05

Jeg kan godt forstå jeres problem og forstå hvorfor i ikke mener at det er jeres skyld hvis fyren er blevet smittet.

Jeg er iøvrigt selv en fyr der blev smittet af min tidligere kæreste. Jeg har selv 2 mulige scenarier der kan være årsag til at jeg blev smittet. Det ene var analsex og det andet var i forbindelse med hun havde et forkølelsessår.

Men det jeg ville sige var sådan set at jeg vel inderst inde godt var klar over jeg at der var en mulighed for at jeg kunne blive smittet i det ene af tilfældende. Mit problem var at vi var fulde og liderlige. Det jeg vil sige med det her er: det kan godt være at fyren selv går med på det, fordi han tænder forfærdeligt meget på dig, men vil du udsætte ham for det som du sikkert ville give alt for ikke at være blevet smittet med??? Han har en langt mere indsnævret viden omkring hvad herpes er og hvordan det kan påvirke ham, hans humør, livskvalitet osv.

Jeg har altid selv haft en enorm selvtillid og har haft mange kærester og flirts, men efter jeg blev smittet med herpes forsvandt min selvtillid helt. Så tænk dig ekstra om før du retfærdiggør eller efterrationaliserer dig frem til at han jo "viste" hvad han gik indtil. Personligt har jeg brug for en hjemmeside lig med de amerikanske hvor man kan møde andre med herpes, da jeg ikke ønsker at udsætte nogen som helst pige jeg måtte møde ibyen eller på anden måde for dette.

Jeg ved godt at dette kan lyde som en sur opsang hvilket det vel også er, men jeg synes det er ret egoistisk at udsætte andre for denne sygdom velvidende hvilken negative konsekvenser den kan få. Og jeg ved godt at det er svært at leve med denne sygdom og finde nye partnere jeg har som sagt ikke selv haft nogen fast kæreste siden.

Anyways - Dette betyder ikke at jeg ikke håber at du finder lykken, fordi vi er jo åbenbart ret mange der er smittede.

Besvar