&%¤#&/ Læger!!

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Blue83
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:51

Re: &%¤#&/ Læger!!

Indlæg af Blue83 »

Jeg er også rimelig sikker på at det er bivirkning fra pillerne. Det var især slemt da jeg tog Zelitrex. Det kløede og det hele var rimelig ubehageligt. Der var ikke rigtig nogen sår eller noget, kun rifter. Ved ikke om det var fordi jeg havde kløet mig selv lidt for kraftigt :0/.. Eller om det VAR et udbrud. Jeg fik bare at vide af lægen, da jeg blev undersøgt, at blærer dukker op samme sted altid. Medmindre jeg smitter mig andre steder. Men har aldrig set en blærer samme sted som første gang.
Jeg ved godt at man er ramt hårdt af udbrud lige i starten, men mit imunforsvar har aldrig været så lavt. Jeg er meget sjældent syg. Hmm det må vel også betyde noget.. Argh ved det ikke. Forvirrende!

Endnu værre er at man stadig kan få udbrud under de her behandlinger. Nå, men sådan er det. Prøver stadig at tænke på det som at det kunne have været meget værre det hele.

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: &%¤#&/ Læger!!

Indlæg af tjow »

Det er rigtig godt at høre - for det kunne nemlig være meget værre! :-) Vi er så mange med denne harmløse hudlidelse.

Ja det er mega surt, at man ikke altid kan holde det væk med piller. F.eks. har jeg også udbrud trods pillekur pt., øv bøv. Men som "erfaren" ser jeg bare frem til at blive udbrudsfri igen :-) Sådan vil det jo altid være. Men nogle gange kan man komme ind i perioder på år, hvor man ingen udbrud har. Sådanne tidspunkter er skøøønne! Og de skal nok komme til dig også...

Har det på samme måde. Er heller aldrig syg. Når mit immunforsvar er nede, er det enten pga. dårligt humør, menstruation eller for hård træning... men ja, hvis dit immunforsvar er lavt, kan det helt sikkert også bevirke kraftigere udbrud.

Jeg har også hørt den historie... mine blærer tror jeg sgu ikke kommer de samme steder hver gang. Men jævnfør hvad jeg tidligere har skrevet, så har jeg også engang haft et sindssygt udbrud (i starten), som var all over området dernede, så man kan jo sige, at mine blærer har "mange områder at vælge imellem", heheeheh..... men jeg tror ikke, at det er så enkelt.

KL

Re: &%¤#&/ Læger!!

Indlæg af KL »

Hej igen.

Tak for oplysningen om Zovirslave, Blue. Vi må desværre endnu engang konstatere, at forvirring og misinformation hersker, når det gælder viden om og behandling af herpes, og jeg er aldrig blevet frarådet salven af min læge. En gang i starten af "karrieren", hvor jeg havde et af de storslemme udbrud og hentede piller på apoteket, bad jeg også om en tube Zovir, for at angribe fra begge ender, om man så må sige. På apoteket fik jeg at vide, lige som Tjow, at det var meget billigere at købe Herpavir, hvilket jeg har gjort siden ved STORT behov, med mindre det var uden for apotekets lukketid, og man var henvist til den lokale Brugs håndkøbssalg, kun med Zovir. Derudover fik jeg at vide, at jeg fremover skulle bede min læge om at skrive salven på recepten, for så ville det blive endnu billigere. Ikke nogen advarsler. Og den flinke dame vidste godt, at det ikke er Hsv 1, jeg har...

Da jeg som tidligere nævnt har forsøgt at bide smerten i mig ved langt de fleste udbrud i håb om, at kroppen selv ville begynde at nedbryde skidtet, er det meget begrænset, hvad jeg har brugt af præperater, men det har da været så slemt ind i mellem, at jeg har købt en tube Zovir/Herpavirsalve, og har kun haft meget gode erfaringer med det, og absolut ingen gener. Dette vil jeg nok fortsætte med, da der som regel kun kommer én bære ad gangen, der som Tjow så smukt nævner, kan bryde ud mange steder i lokalområdet, og langtfra altid i selve PH-zonen. Men igen, jeg er glad for at du har oplyst mig om risikoen.... det viser endnu engang at ekspertisen langt fra altid er at finde hos dem, der burde have den, når det gælder herpes. Og HVORFOR H...... har man dog ikke opfundet et Zovirsalve, der kan anvendes "sydpå", når man nu ikke kan finde en vaccine, eller andet, der kan udrydde skidte helt???

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: &%¤#&/ Læger!!

Indlæg af Arenze86 »

Hmm, jeg har fået at vide at jeg skal tage 2 aciclovir a' 200 mg dagligt forebyggende?! Hvor stærke er de når man kun skal tage 1?

Blue83
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:51

Re: &%¤#&/ Læger!!

Indlæg af Blue83 »

ej øv! Jeg bliver helt forarget over de intet siger til jer når i køber cremen. Selvfølgelig er det "kundens" valg i sidste ende hvad han/hun gør med cremen. Jeg ville bare få det dårligt hvis jeg ikke lige havde advaret kunden om at det altså ikke er så godt at bruge den dernede. Kommer nok også an på hvor man arbejder måske, men på min arbejdsplads er det netop et sted hvor kunden regner med viden indenfor håndkøbsmedicin osv, så man ville være et skarn ikke at sige noget :) hehe

Det er ligesom når folk bruger deres bodyshampoo til at vaske sig med dernede, og de ikke kan forstå hvorfor de lige pludselig oplever ubehagelige ting. Nogle ting er beregnet til det område og andre ting er absolut ikke.

Tjow... jeg bliver selv i tvivl om det opstår samme sted hele tiden, har aldrig set en blære det sted siden første gang. Jeg er sikker på jeg har haft udbrud efter, så det synes jeg også er lidt underligt. Ser bare frem til en tid uden kløe og smerter. Uh savner de dage.
Jeg oplever også at de irritationer begynder når jeg har min mens eller når humøret er nede. Eller når jeg ikke kan holde mig fra chokolade og nødder.. Min mor laver de bedste kager. Det lidt svært at holde sig væk :0/

Arenza.. Hvis man skal behandles for et udbrud i fem dage skal man vist op på 1000 mg om dagen. Jeg ved ikke om det er passende du kun får 400 mg om dagen når det er en forebyggende kur. Det ved en af de andre piger nok :)

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: &%¤#&/ Læger!!

Indlæg af Arenze86 »

Det var bare Øvbøv der skrev at vedkommende kun tog 1 pille om dagen, forebyggende. Så ville gerne vide hvor stærk den ene pille så er.

øvbøv
Indlæg: 4
Tilmeldt: 9. aug 2010, 20:55

Re: &%¤#&/ Læger!!

Indlæg af øvbøv »

Det er Valaciclovir, det samme som Zelitrex, jeg tager forebyggende med 1 tabl. dagl. Den er på 500 mg.
Hvis det bliver givet som kur skal man have 500 mg x 2 dagl i 5 dage.

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: &%¤#&/ Læger!!

Indlæg af Arenze86 »

Okay, så er det at jeg får 200 mg. x 2 jo næsten det samme.

Besvar