Afholdenhed resten af livet ??

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
Nanna

Afholdenhed resten af livet ??

Indlæg af Nanna »

Hej alle,

Jeg fik konstateret HSV 2 smitte i februar, jeg regner med at jeg er blevet smittet af min daværende kæreste (vi blev testet for alt inden vi begav os ud i ubeskyttet sex.. og han har ikke symtomer). Jeg har talt lidt med min læge og nærer venner om problemmet med om man skal fortælle det eller ej, inden man går i seng med en person. Jeg vil meget gerne hører jeres mening angående om man skal sige det i en situation hvor man ikke har nogen form for udbrud og man jo under alle omstændigheder bruger kondom. Jeg mener også og er helt enig i (jvf tidligere indslag) at man SKAL sige det inden man begiver sig ud på eventyr uden gummi… Men jeg vil gerne kunne have uforpligtende beskyttet sex, som jeg også havde inden jeg fik HSV 2 og før jeg havde denne kæreste. Men jeg har svært ved at skulle sige det inden denne akt med en evt næsten fremmed person. Mine venner mente ikke, at jeg skulle sige noget, hvis jeg var sikker på ikke at have et udbrud og huskede at bruge kondom (folk siger jo heller ikke, hej jeg har herpes bare ikke lige nu, inden de kysser..), for så var smitte risikoen nærmest ingen, men de har også den med at man burde nok alligevel…. for det ville jo være surt at blive smittet/smitte, hvilket jeg er helt enig i. Min læge sagde det er en folkesygdom der er altid en risiko så bare husk kondom når du har udbrud eller lad vær med at have sex når du har det hvis det sidder et udsat sted.. En læge sekretær sagde til mig “slap af det er jo bare forkølsessår som ved munden” og det har hun jo sådan set også ret i.. det sidder bare et lidt mere irriterende sted..
Jeg ville bare blive så ked af det hvis jeg kom til at smitte nogen og tanken om at jeg skulle leve i afholdenhed indtil den dag en eller anden så lyset i min person, som vil være min kæreste, også have sex med mig (i den rækkefølge) gør mig også deprimeret… Hvad gør i andre og hvad mener i?

KH Nanna

Michael

Re: Afholdenhed resten af livet ??

Indlæg af Michael »

Hej Nanna,

Jeg synes grundlæggende, at man har ret til at leve et liv som alle andre - HSV2 eller ej!

Dermed har du også ret til at gøre, som du har lyst til - blot du 99% sikkert ikke overfører smitten til andre. Kondomer giver sikkert denne beskyttelse.

Du skal blot være opmærksom på evt. problemstillinger ved HSV2 + uforpligtende sex, som kan stille krav til disciplinen. Kan nævne: glemte kondomer, oralsex samt at den uforpligtende sex udvikler sig til et forhold (det vil betyde, at du skal fortælle om HSV2, efter I har haft sex en eller flere gange).

Tror dog, at det er meget individuelt, hvordan man ser på det, hvorfor jeg vil lade det blive ved disse få kommentarer.

Det vigtigste er, at den anden person ikke bliver smittet uden muligheden for at tage stilling!

Knus
Michael

Besvar