Jeg har en dejlig kæreste som forstår

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
Michael

Jeg har en dejlig kæreste som forstår

Indlæg af Michael »

Hejsa,

Jeg fik herpes (HSV2) i 1999 af min daværende kæreste, som påstod, at hun ikke vidste, at hun havde det! For mig var det ikke indledningsvis så svært at håndtere det. Jeg undrede mig naturligvis over, om det virkelig kunne være rigtigt, at hun ikke var klar over, at hun var smittet. Jeg havde en kraftig primær infektion med blister, feber og hovedpine. Tog til læge og fik diagnosen - herpes genitalis! Men som skrevet ramte det mig ikke så hårdt. Var stadig nyforelsket og tænkte bare - jeg får sikkert kun dette ene udbrud og skal være sammen med denne dejlige kvinde altid - så hvad gør det!

Der skete desværre bare det, at jeg fik udbrud ca. 1 gang om måneden, hvilket for mig var noget, der skulle arbejdes med mentalt. Efter 3 år sammen gik hun fra mig, hvilket gjorde, at jeg oveni selve bruddet skulle arbejde med tankerne om, hvordan en evt. ny partner ville tage imod mig med HSV2 udbrud en gang om måneden! Krise - mildt sagt!

Jeg prøvede indledningsvis alt undtagen medicin, fordi jeg har en filosofi om, at det er bedre først at søge årsagen. Desværre uden nævneværdigt held! Men efter 3 år med sport og vitaminer, er der fremgang. Jeg har nu udbrud ca. hver 2-3 måned. Endvidere har jeg også fået acyclovir til episodisk behandling, dvs. når der er symptomer. Det virker fint - og er egentlig en erfaring, jeg vil dele, dvs. har du ofte udbrud, så lad vær med som mig at fravælge medicin af principielle årsager, man bliver isoleret! Jeg vil sige, hvis man har 6-8 udbrud eller mere om året, så skal der medicin til, ellers er der fare for, at man isolerer sig mht. parforhold og intimitet!

Mht. det at fortælle, at man er smittet til en partner, så har jeg prøvet det 3 gange - udelukkende med positivt resultat! De har alle sagt med det samme, at jeg indeholdt så meget andet dejligt og interessant, at sådan en lille sygdom, som jeg ikke selv var skyld i, skulle kunne få indflydelse på, deres ønske om et forhold til mig :-) Det er en udmærket test af seriøse partnere!

Jeg vil dog sige, at jeg altid synes, det er ubehageligt at fortælle det, fordi det efter min mening SKAL fortælles, inden man bliver intime og dermed i starten af forholdet, hvor man endnu ikke har nået at vise så mange facetter af sig selv.

Det vigtigste er, at man fortæller det stille og roligt uden panik og giver indtryk af, at man har styr på fakta og ikke gør sygdommen til et kæmpe problem. Dermed tror jeg, at de fleste vil have den dybeste respekt for den ærlighed og åbenhed, man derved udviser! Jeg har følt, at jeg er kommet meget tættere på mine partnere, efter at have fortalt om denne “hemmelighed”!

Jeg har det i dag som de fleste andre HSV2 ramte; jeg har indstillet mig mentalt på at leve sammen med sygdommen, og bruger medicin, når der er symptomer.

Jeg har den dejligste kæreste, som jeg har den dejligste sex med ubeskyttet, når jeg ikke kan mærke symptomer. Kan jeg bare mærke det mindste, så siger jeg bare, at det er med kondom i dag, og så hygger vi os lidt med forskellige modeller, og har den dejligste sex med kondom :-)

Hun er endnu ikke blevet smittet - så selvom det kan være svært indledningsvis, så fat mod! Man kan have et skønt liv og finde en dejlig kæreste selvom man har herpes - no problem!

Knus
Michael

Besvar