Uvidende mig, uden herpes 2

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
Innajpin
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20. jun 2020, 13:32

Uvidende mig, uden herpes 2

Indlæg af Innajpin »

Hej herinde!

Jeg skriver herinde, fordi jeg mødt en fyr der har lagt kortene på bordet og fortalt at han har fået herpes 2, vi har ikke været sammen og jeg har aldrig haft erfaring med sygdomme i det område af nogen art, jeg har selv haft et enkelt lille herpes 1 udbrud da jeg var teenager og aldrig igen siden, så mere erfaring har jeg ikke.

Jeg har googlet og talt med min egen læge, da jeg alligevel lige skulle forbi hende, og aldrig har jeg set hendes øjenbryn kravle så langt op i panden, så det var ikke videre betryggende :?
Jeg har jo bestemt ikke lyst til at blive smittet og det hele virker lidt uoverskueligt når man ingen erfaring har, jeg har heller ikke lyst til at opgive ham, hvis det viser sig at det er det eneste minus jeg kan finde ved ham. :)

Hun fortæller mig at kondom jo er den eneste vej udenom smitte, både vaginalt og ved evt oralt, undgå sex ved udbrud og at man ellers intet kan gøre, jeg ved godt at det ikke kan kureres, men spørger hende ind til om hun kan anbefale l-lysin, da jeg har læst om det, det mente hun dog umiddelbart ikke skulle have en forebyggende effekt for mit vedkommende.

Derfor vil jeg gerne høre tips og råd herinde fra, jeg spiser i forvejen sundt og varieret, men er der andet jeg kan gøre for at blive mere modstandsdygtig evt, hvis det ender med at blive seriøst og vi med tiden ønsker at skippe kondomet?
Vil l-lysin gavne mig og evt også gavne ham? Hvor mange mg om dagen i såfald?

Hvordan ville i forholde jer, i min situation? :?:

Besvar