Findes der datingsider for herpessmittede?

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
Herpesinden
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27. nov 2008, 15:10

Findes der datingsider for herpessmittede?

Indlæg af Herpesinden »

Hej
Jeg har haft herpes 2 siden jeg som 17årig blev smittet af min daværende kæreste. Det er irriterende at leve med, og efter 20 år hvor det meldte sin ankomst med mellemrum, men med klare symptomer, er det blevet svært at mærke, hvornår det er i udbrud. Og oplevede i sommer, efter at have været i forebyggende behandling, at videregive virussen til sexpartner.

Derfor kom jeg til at tænke på om der i Dk måske var et behov for en datingside for herpessmittede....kunne det være en idé?

Ved der findes en site for positive singler på internationalt plan.

Hilsen
Herpesinden

Mig

Re: Findes der datingsider for herpessmittede?

Indlæg af Mig »

Øv, er lidt knust over at se at man kan smitte når man er i forebyggende behandling OG ikke har symptomer? Havde du slet ingen symptomer?

Jeg synes dit spørgsmål er rigtig godt og har selv tit tænkt på det samme. Jeg mener at det absolut ville være et behov for det!

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Findes der datingsider for herpessmittede?

Indlæg af Arenze86 »

http://www.herpesdating.com

Tror dog ikke den er så brugt i Danmark.

Verdegast
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20. aug 2009, 14:35

Re: Findes der datingsider for herpessmittede?

Indlæg af Verdegast »

Den mest anvendelige jeg har set er positivesingles.com, som du også selv nævner. Mig bekendt er der ingen danske sider, men i princippet kunne man vel oprette en gruppe på f.eks sexdating.dk (eller en mindre "skummel" side for den sags skyld, men ved, at SD har funktionen). På adultfriendfinder, som har mange danske brugere, er der rigtig mange lokale grupper for folk med herpes - dog endnu ingen dansk. På den side kan man også skrive, at man har det og så vælge, at kun folk, der selv har std's kan se det - ganske smart. Herpesdating.com virker også fornuftig.

Verdegast
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20. aug 2009, 14:35

Re: Findes der datingsider for herpessmittede?

Indlæg af Verdegast »

PS: Admins, hvad med at leve en sektion med dette formål her på siden?

rs1
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30. jul 2012, 15:59

Re: Findes der datingsider for herpessmittede?

Indlæg af rs1 »

ja det gør der nu vi er 2 som har startet www.herpesdating.dk op nu. Den er ikke helt færdig endnu men lige på trapperne. Vi var træt af der ikke fandtes en side i danmark da der er stort behov og fokus på dette område. vi håber i vil gå ind og se siden og prøve 30 dage gratis. hvis i har nogle ideer til siden må i godt sende en mail til os da det er til os herpes ramte.

Buffy
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. okt 2012, 20:08

Re: Findes der datingsider for herpessmittede?

Indlæg af Buffy »

Hej Alle, jeg har lige oprettet en profil på www.herpesdating.dk og det er da bare at gøre så meget reklame herinde som muligt;) så vi kan få nogle valgmuligheder, i øvrigt et supergodt initiativ.
Hvis 40-50 procent af den voksne befolkning er smittet med HSV2 må der jo nødvendigvis være et potentiale. Meeeeen det er jo heller ikke lige noget man reklamerer for på facebook til alle ens venner se her "del" like.
Forresten så til jer der står for siden (jeg skriver også til jer derinde) navnet på siden er ucharmerende, men det kan jo være svært at finde den hvis den skal hedde noget andet.

Buffy
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. okt 2012, 20:08

Re: Findes der datingsider for herpessmittede?

Indlæg af Buffy »

Det er jo også muligt, at kontakte hinanden herinde i dette forum, via private beskeder, men man skal være tilmeldt som bruger, og man er fuldstændig anonym;)

herpesdater
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22. jun 2012, 10:12

Re: Findes der datingsider for herpessmittede?

Indlæg af herpesdater »

Herpesinden skrev:
> Hej
> Jeg har haft herpes 2 siden jeg som 17årig blev smittet af min daværende
> kæreste. Det er irriterende at leve med, og efter 20 år hvor det meldte sin
> ankomst med mellemrum, men med klare symptomer, er det blevet svært at
> mærke, hvornår det er i udbrud. Og oplevede i sommer, efter at have været i
> forebyggende behandling, at videregive virussen til sexpartner.
>
> Derfor kom jeg til at tænke på om der i Dk måske var et behov for en
> datingside for herpessmittede....kunne det være en idé?
>
> Ved der findes en site for positive singler på internationalt plan.
>
> Hilsen
> Herpesinden



Hej.

Det gør mig ondt at høre om alle den der er blevet smittet, første gang er den værste tur at komme igennem.
Der er mange bekymringer der løber igennem ens hoved og det er svært at forstå at alting lige pludselig er anderledes.
Jeg kan anbefale jer at melde sig ind på www.herpesdating.dk her vil i kunne skrive med mennesker i samme situation,
ja måske finde en partner. "sammen burde vi kunne stoppe herpes smitte, ved at være oplysende,oprigtig og ærlig.

Held og lykken fremover.

Mange hilsner fra

Herpesdater ;)

Besvar