Ny i herpesverdenen

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
Gæst

Ny i herpesverdenen

Indlæg af Gæst »

Jeg er desværre blevet smittet af min ekskæreste. Han har efter sigende ikke været i udbrud, så jeg må være blevet smittet via de 5-10% risiko der er ved smitte udenfor udbrud. Det kom en måned efter vi slog op, som også var den sidste gang vi havde sex. Hader tanken om at jeg er blevet smittet sidste gang vi havde sex....

Anyway... mit spørgsmål er: nu hvor jeg har haft udbrud, er der så større risiko for, at min fremtidige partner (som jeg nok kommer til at smitte) også får udbrud - eller blot bliver smittet med herpes uden udbrud?

Derudover: mit udbrud startede som en lille rød hudafskrabning. Min læge sagde det nok var svamp for hun kunne intet se og bad mig købe canesten. Dagen efter gjorde det ondt og jeg fik en lille gul skorpe på min “hudafskrabning”. Jeg tog til lægen igen 3-4 dage efter, og hun vil ikke give nogen creme eller pille da mit udbrud er meget mildt (udtalte hun). Jeg føler dog det bliver værre, men måske er det panik-tænkning. Jeg har gået med det i en uge, med den gullige skorpe på i nu 4 dage uden såret er blevet mindre. Kan udbruddet godt blive værre og værre i løbet af ugen? Og er det normalt at der nærmest danner sig svamp/hvidt snask rundt om såret ved skamlæberne? Jeg kan jo næsten ikke vaske mig der så ondt gør det når jeg rører ved det :(

Hilsen den lidt forvirrede

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Ny i herpesverdenen

Indlæg af malou85 »

Gæst wrote:
> Jeg er desværre blevet smittet af min ekskæreste. Han har efter sigende
> ikke været i udbrud, så jeg må være blevet smittet via de 5-10% risiko der
> er ved smitte udenfor udbrud. Det kom en måned efter vi slog op, som også
> var den sidste gang vi havde sex. Hader tanken om at jeg er blevet smittet
> sidste gang vi havde sex....
>
> Anyway... mit spørgsmål er: nu hvor jeg har haft udbrud, er der så større
> risiko for, at min fremtidige partner (som jeg nok kommer til at smitte)
> også får udbrud - eller blot bliver smittet med herpes uden udbrud?
>
> Derudover: mit udbrud startede som en lille rød hudafskrabning. Min læge
> sagde det nok var svamp for hun kunne intet se og bad mig købe canesten.
> Dagen efter gjorde det ondt og jeg fik en lille gul skorpe på min
> “hudafskrabning”. Jeg tog til lægen igen 3-4 dage efter, og hun vil ikke
> give nogen creme eller pille da mit udbrud er meget mildt (udtalte hun).
> Jeg føler dog det bliver værre, men måske er det panik-tænkning. Jeg har
> gået med det i en uge, med den gullige skorpe på i nu 4 dage uden såret er
> blevet mindre. Kan udbruddet godt blive værre og værre i løbet af ugen? Og
> er det normalt at der nærmest danner sig svamp/hvidt snask rundt om såret
> ved skamlæberne? Jeg kan jo næsten ikke vaske mig der så ondt gør det når
> jeg rører ved det :(
>
> Hilsen den lidt forvirrede

Hej og velkommen til :)

Din virus har nu været i udbrud og du er smittebærer . Om risikoen er større er vel uden betydning :)

Første udbrud kan vare 10-14 dage så tålmodighed er vejen frem.

Mit eget udbrud var enormt smertefuldt og lå syg i en uges tid - de første dage uden at komme af med afføring. Jeg urinerede under bruseren og satte mig en vaskebalje fordi vandstrålen, trods den var svag, gjorde så ondt.
Jeg gik bogstaveligt med røven bar og lå på ryggen det meste af tiden med spredte ben :D
Du kan også købe barrierecreme på apoteket - det hjalp ikke for mig, jeg var også voldsomt angrebet.

Det starter med gule blærer, de sprænger og bliver så til sår. Dernæst kommer der sårskorpe på - du heler op helt uden ar. Igen det tager op til 2 uger. Mit tog over to uger :)

Kunne du tage en vatrondel og vatpind og forsigtigt rengøre med lunken vand. Selve skeden er selvrensende og sørg derfor at duppe urin af efter toiletbesøg - og vask forsigtigt med lunken vand :)

God bedring :) og husk det bliver godt igen :)

Tiffet
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10. mar 2021, 18:25

Re: Ny i herpesverdenen

Indlæg af Tiffet »

Jeg er også ny. Jeg håber, det gik bedre for dig, Gæst.

Jeg er også ny på KBH. Ensomme tider, ensom sygdom.

Enhver, der er klar til en chat, svarer hende eller af PM.

Besvar