Nedsat smitte af HSV-2 når partner har HSV-1?

Det er jo ikke enden på dit sexliv. Fjern tabuet og skriv dine tanker.
Besvar
Bette83

Nedsat smitte af HSV-2 når partner har HSV-1?

Indlæg af Bette83 »

Hejsa!

Jeg er desværre blevet afvist af en fyr, fordi han ikke kunne leve med risikoen for at blive smittet med Herpes G. Jeg har haft HSV-2 i 16 år og har sjældent udbrud. Kan efterhånden går der flere år imellem. Og udbruddene er meget små. Jeg er altid ærlig inden jeg er seksuel aktiv med nogen. Men der ER jo en lille risiko for smitte selv når jeg ikke har udbrud.

For første gang er jeg blevet afvist pga det. Men han ville så ikke noget seriøst med mig, og derfor kan jeg godt forstå han ikke vil risikere at smitte andre senere, hvis han skulle få det fra mig.

Nu har han så HSV-1. Og jeg læste et sted at risikoen for smitte med HSV-2 er mindre når man allerede har HSV-1.

Men er det overhovedet bevist??

Mvh mig

leaa96ab
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 44
Tilmeldt: 20. jan 2016, 05:45

Re: Nedsat smitte af HSV-2 når partner har HSV-1?

Indlæg af leaa96ab »

Hej :-) Er ked af,det skete for dig, men er glad for,du har haft styrke til at være oprigtig og give en evt partner et valg og ret til at bestemme over egen krop! Jeg har også hsv 2 men ikke hsv 1. Jeg er ikke i tvivl om,at det i mit tilfælde, har betydet en del i forhold til smitte og svært forløb,at jeg ikke har hsv 1. Det ER med stor sandsynlighed, som du siger,at type 1 giver en vis modstandskraft mod type 2 senere. Jeg har læst dette adskillige steder. B.la i det internationalt anerkendte lægetidsskrift, JAMA (Journal of American Medical Association), hvor dette b.la nævnes. I magasinet, der findes på nettet, har verdens førende neurologer afdækket studier herom samt om de mange forskellige følgelidelser netop type 2 kan meføre. Men det er undersøgt og bakket op af flere. Desværre er læger herhjemme ret uvidende herom! Kh. Leyla

Besvar